Bukefalos 28 år!

Mat för mammor-Kalla Fakta (sammanfogad)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kalla Fakta kollade alkohol i bröstmjölk.

dom prövade både 7up och red bull, men vem som ger det till sin bebis har jag ingen aning om.
 
Sv: Kalla Fakta kollade alkohol i bröstmjölk.

pmm skrev:
dom prövade både 7up och red bull, men vem som ger det till sin bebis har jag ingen aning om.
Grejen är väl att det är det ingen som gör alltså är det ganska ointressant att det innehåller mer alkohol än bröstmjölk.
Om mamman skulle dricka 7 up som då innehåller någon (?) promille alkohol så får ju mjölken i princip ingen alkoholhalt alls. Dricker hon vin/sprit får mjölken samma promillehalt som blodet. Inte så mycket alltså men ändå mycket mer än babyn skulle få i sig på annat sätt.
Där är poängen :idea:
 
Sv: Kalla Fakta kollade alkohol i bröstmjölk.

pmm skrev:
Dom syftade inte på att supa sig full varje dag, utan ett glas vin till maten på en fin middag.
Jag tycker gott att man kan avstå från alkohol under sådana tillfällen också, om man har spädbarn.
 
Sv: Kalla Fakta kollade alkohol i bröstmjölk.

Bara för präktighetens skull menar du? Om det inte har någon betydelse för barnet (vilket läkarna verkar överens om) förstår jag inte varför det ska vara så viktigt att avstå, så länge man inte blir berusad och inte kan ta hand om sitt barn (som dock brukar ha en till förälder också).

//Gandalf, ammande morsa som räknat på halterna själv och alltid tagit ett glas vin till maten om jag känt för det - och känt mig helt lugn och trygg med det.
 
Sv: Kalla Fakta kollade alkohol i bröstmjölk.

Tar också ett glas ibland,och de fåtal gånger jag varit ute så finns urpumpad mjölk eller ersättning pappan ger.
Tror det är nyttigt för både sonen och pappan att vara utan mig några timmar då och då,och pappan känner att han faktiskt kan klara av det (är ju mycket lättare att bara lämna över till mamman när det inte funkar :crazy: )

Föräldrar är inte mer än människor heller,fast att supa sig kanoners skall man givetvis inte göra,men ett par glas eller bara umgås med ett par vänner några timmar,eller bara vara ifrån ett tag behöver man,man är ju fortfarande människa.

mvh Zaria
 
Sv: Kalla Fakta kollade alkohol i bröstmjölk.

För förebilds och omdömes skull tänkte jag mer.

Men det är ju bara jag. Hur andra gör är upp till dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp