Mata harar

gammalek

Trådstartare
Nu har det varit snötäckt (djup snö) länge och jag tror att hararna behöver hjälp. De kretsar kring huset och jag har lagt ut hö och fårpellets. Vad mer ska jag ge dem?
 
Nu har det varit snötäckt (djup snö) länge och jag tror att hararna behöver hjälp. De kretsar kring huset och jag har lagt ut hö och fårpellets. Vad mer ska jag ge dem?
Hararna hos mig hjälper till att äta hösilage jag tappat, tänker att det räcker väldigt väl.

Hos tamkanin ska man vara lite försiktig med pellets eftersom vissa individer äter för glupskt så pelletsen sväller och orsakar stopp. Vet inte hur det är med hare men baserat på min kaninerfarenhet skulle jag vara lite försiktig med pellets, alternativt strö ut den så de inte kan vräka i sig 😊
 
Här äter de tillsammans med rådjuren solrosfröna jag har i matarna till småfåglarna. Rådjuren tömmer matarna och de snaskar sedan i sig tillsammans.
 
Nu har det varit snötäckt (djup snö) länge och jag tror att hararna behöver hjälp. De kretsar kring huset och jag har lagt ut hö och fårpellets. Vad mer ska jag ge dem?
Jag tror harar tycker om knoppar så om du har tillgång till småträd och sly kan du såga ner dem och lägga dem på marken.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 158
Senast: Ridinglady
·
Katthälsa Någon som behandlat sin katt med Atopica kapslar? Vi har nämligen lite problem.. Katt behöver det pga pancreatit och enterit. Stått på...
Svar
7
· Visningar
372
Senast: Sol
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: Sassy
·
Katthälsa Malla blir 15 år och börjar tappa i vikt. Hon är frisk i övrigt. Hon äter mjau torrfoder men jag tänker att jag behöver ge henne något...
2
Svar
27
· Visningar
1 858

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp