Matförvaring

vilse

Trådstartare
Mycket av min matförvaring sker på öppna hyllor. Så jag skulle vilja byta ut de tråkiga förpackningarna som bara gör att det ser stökigt ut - och istället lägga allt i glasburkar.
Men jag hittar inga som jag gillar!

Krav:
* Gjorda i glas
* Med lock som är lätta att öppna/stänga (rostfritt, aluminium, svart alt i glas )
* Ska finnas i minst tre stl
Stor/avlång för att ställa spagetti i.
Mellan/stor - för att kunna hälla mjöl, socker, Müsli.
Liten - för att kunna hälla mindre saker i, popcorn, bakpulver, kakao mm

Ikea har några, men jag har inte fallit helt för dem. Men visar de olika stl för att visa vad jag menar.

vardagen-burk-med-lock__0416951_PE580597_S4.JPG
vardagen-burk-med-lock__0396844_PE580602_S4.JPG
vardagen-burk-med-lock__0396842_PE580603_S4.JPG


Vad har ni för snygg förvaring till mat? Och var kan jag hitta något som jag söker?
 
Har själv letat och lyckats hitta på Dollarstore.
Cylinder, med ett lock i rostfritt. Fanns i olika storlekar för 10-20:-
Tror även jag sett på Clas Olsson.
 
Mycket av min matförvaring sker på öppna hyllor. Så jag skulle vilja byta ut de tråkiga förpackningarna som bara gör att det ser stökigt ut - och istället lägga allt i glasburkar.
Men jag hittar inga som jag gillar!

Krav:
* Gjorda i glas
* Med lock som är lätta att öppna/stänga (rostfritt, aluminium, svart alt i glas )
* Ska finnas i minst tre stl
Stor/avlång för att ställa spagetti i.
Mellan/stor - för att kunna hälla mjöl, socker, Müsli.
Liten - för att kunna hälla mindre saker i, popcorn, bakpulver, kakao mm

Ikea har några, men jag har inte fallit helt för dem. Men visar de olika stl för att visa vad jag menar.

vardagen-burk-med-lock__0416951_PE580597_S4.JPG
vardagen-burk-med-lock__0396844_PE580602_S4.JPG
vardagen-burk-med-lock__0396842_PE580603_S4.JPG


Vad har ni för snygg förvaring till mat? Och var kan jag hitta något som jag söker?
När jag bodde i studentlägenhet och huset invaderades av ohyra hällde jag alla torrvaror i glasburkar. Det jag erfor då var att de flesta är för små för mjöl- havregryns-, sockerpaket osv och att det är galet irriterande att inte kunna fylla ett helt paket i burken. Så skaffa riktigt stora burkar, är mitt tips!
 
Jag har sådana där runda glasburkar (ser ut som en cirkel i profil också) med två platta "bottnar", dvs de kan både stå med locket rakt uppåt och luta med locket snett uppåt. Vet inte vad de heter men de rymmer hela paket av nästan allt! Inte spaghetti dock..
 
Fick dem av min goda MOR när jag flyttade hemifrån, men på botten står det Bormioli Rocco. Rymmer ett helt havregrynspaket märkte jag när jag fyllde på senast.
 
Det ser så snyggt ut, men ska inte det mesta förvaras mörkt? Typ bönor och sånt?

Jag har mina burkar mörkt i kallskafferiet. Men tycker det är snyggt med öppna hyllor och burkar framme också. Kanske viss förämring på produkter om de står framme jättelänge? Men det äts väl upp och går åt med jämna mellanrum :)
 
Bara man får plats med hela paket. Hatar att ha små pås-slattar gömda.
De Fido-burkar som jag använder finns i 10 storlekar från 0,125 liter ända upp till 5 liter! Det finns alltid en storlek som passar :). I skrivande stund har jag närmare 100 burkar... Används till torr matförvaring, kryddor, inläggningar etc etc.
 
De Fido-burkar som jag använder finns i 10 storlekar från 0,125 liter ända upp till 5 liter! Det finns alltid en storlek som passar :). I skrivande stund har jag närmare 100 burkar... Används till torr matförvaring, kryddor, inläggningar etc etc.
Älskart!
Får nog bli en rund in till ö&b eller åhlens i helgen. :D
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 383
Hemmet Jag ska glasa in min balkong för att kunna nyttja den en större tid av året. När det är varmt så vill jag dock kunna öppna upp så mycket...
Svar
1
· Visningar
923
Hemmet Jag har insett att jag har väldigt lite förvarings utrymme i mitt hus, har ett utrymme under trappan som är överfullt med bråte, det är...
Svar
6
· Visningar
3 305
Senast: QuickStar
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 411
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp