Bukefalos 28 år!

Inglasad balkong - hjälp mig tänka!

Philosophia

Trådstartare
Jag ska glasa in min balkong för att kunna nyttja den en större tid av året. När det är varmt så vill jag dock kunna öppna upp så mycket som möjligt utan att det ser konstigt ut och - helst - utan att behöva flytta undan möbler och stora krukor. Jag hittar inte något alternativ som jag tycker är riktigt bra. Hjälp mig tänka! :)

Balkongen:
15803718-c207-4f6c-91e6-effaada31f6c_zpsb7447c20.jpg

Balkongens långsida ligger i söderläge, så solen kommer in från balkongens högra del och vandrar sedan utmed långsidan. Pilarna i övriga bilder visar åt vilket håll som skivorna öppnas och sedan kan dras.

Alternativ 1:
bild-16_zpseac9daea.jpg


Alternativ 2:
bild-15_zps40e607ba.jpg


Alternativ 3:
bild-14_zps9311c9da.jpg


Alternativ 4:
bild-13_zpseaefc245.jpg


Som ni ser så är inget alternativ riktigt bra.

Alt. 1, 2 och 3 gör att jag inte kan öppna den västra kortsidan mer än minimalt eftersom balkongdörren kommer ivägen för att ställa upp rutorna. Alt. 4 har (liksom alt. 3) den negativa effekten att det kommer att bli väldigt trångt att ställa upp långsidans rutor eftersom jag har det mesta av möblerna åt den den östra kortsidan till.

Alt. 1, 3 och 4 gör att jag inte kan öppna upp den östra kortsidan särskilt mycket, eftersom det är ett fönsterbräde ivägen. Å andra sidan så har jag tänkt att ha en soffa mot den kortsidan, samt någon form av solskydd ändå inte kan/vill ha öppet där (jag vill att hundarna ska kunna ligga i soffan utan att riskera att hoppa ut).

Glasskivorna är hela från golv till tak och ser ut så här:
Lumon-en-la-playa1.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 773
Senast: Caoimhe
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 160
Senast: AnneB
·
Hästvård Min fina appaloosa-kille fick konstaterad strålbenshälta i augusti förra året. Han är 8 år gammal. Jag känner mig inte helt bekväm inför...
2
Svar
36
· Visningar
7 673
Senast: mackan
·
Kropp & Själ Hej, Under 1 års tid har jag gått runt och ständigt funderat över vad jag ska göra med mitt liv (kortsiktigt), flytta, plugga, jobba...
Svar
12
· Visningar
1 048
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp