Bukefalos 28 år!

M

miss_willow

tycker ponnyn har blivit lite udda.. kan det vara värmen? han har ingen feber, inte sur för att få jobba(han är som vanligt att rida), äter som han ska och allt tycker jag är som det brukar men han har blivit lite nere nästan.. kan det vara värmen?
 
Hur varmt har ni d då? här hema är d ju bara nån plusgrad :8
men visst kan d vara värmen om ni har d varmt.kolla honom i morgon!

kram anna
 
Jag upplever att en del hästar blir lite trötta såhär på våren när det helt plötsligt är mycket varmare och de står där med sin päls som de ska bli av med.
 
min häst har blivit helt tvärtom.. han har överskottsenegi nu på våren, så blir han alla vårar.. :love:
 
Pälsfällningen kanske? I så fall kan du ge B-vitamin. Många blir lite håglösa av att fälla. Tar energi från dom.
 
Min häst blir lite "daff" pga den plutselige varmen. Når det er kaldt blir han jättesprek!!!!!!!!! :bump:
 

Liknande trådar

Fritid Är det någon som har eluppvärmda skosulor? Vilken sort/vilket märke använder ni och hur tycker ni de är? Hur fungerar de? Framförallt...
Svar
7
· Visningar
455
Senast: KesoNeso
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
888
Senast: Habina
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 032
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 673
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp