Bukefalos 28 år!

matvägrande häst...

Sv: matvägrande häst...

äntligen hitta ja papperna :D
Hem tog en massor med prover men dem ja vet som var lite si sådär med var bla proteinvärdet eller vad man nu ska kalla de . De var lågt men kan ju beror på att han inte ätit tillräckligt. Sen var som sagt njurvärdena inte bra andra gången dem tog de( bra första gången) fick massor med dropp för att skölja igenom allt. Stog misstänkt njursten :S Har du någon mail kan ja fota papperna och maila över:D så kan du ju se allt :D. Men tycker de är konstigt att dem släppte hem hästen var inget tal om att ta hem min när han tappat i vikt :crazy: Men som sagt du får gärna se alla prover mm om de kanske kan hjälpa eller något. Hoppas pållen din blir bättre snart:)
 
Sv: matvägrande häst...

tack för ditt svar. du får gärna maila
mithra96@hotmail.com
hon är bättre, äter mer för varje dag men det känns som om det är ngt som inte stämmer....även om jag inte kan säga vad, ska ringa i morgon igen och be dem kolla allt en gång till, det känns inte bra .
Just nu går hon med kompisarna utanför fönstret, tar en tugga hösilage då och då, men står mest och gnager på en avskalad gran istället eller petar i jorden:confused:
 
Sv: matvägrande häst...

När du skriver så tänker jag obalans i magen. Har du testat exvis Krafft mag och tarm? Aspbark kan kanske också vara något. Finns att köpa i en del välsorterade hästbutiker.
 
Sv: matvägrande häst...

ja ngt med magen borde det vara....
har inte testat kraffts mag och tarm, var inne nu och kollade på deras hemsida, det låter vettigt, ska bara hitta vad det kan vara först! så att hon kommer i gång att äta, ska ringa in på djursjuk´huset igen i morgon bitti och se,
har du använt det själv? är det ngt du kan rekomendera?
 
Sv: matvägrande häst...

Jag har använt det själv. På min häst funkade det inte. Men däremot på kompisens häst. Du kan även använda Proviva. Det har liknande funktion. Hästarna brukar gilla det och det är mycket billigare. Bakjäst är också ett alternativ.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst hade lyckats rymma från boxen inatt och nu under kvällen upptäckte vi att han kommit åt en tunna med torr mash som han ätit ur...
Svar
8
· Visningar
1 428
Senast: Robina
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 456
Senast: Blyger
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 809
Senast: WildHorse
·
Hundhälsa Jag skulle behöva råd. Bruce har lite känslig mage, han kräks lätt galla om han inte äter regelbundet och får han i sig något som inte...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 039
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp