Bukefalos 28 år!

med vad skulle ni leda

vinkelina

Trådstartare
vi kommer ev att flytta till en annan stad med stallbyte som följd. min häst har bara flyttat en gång för över 12 år sedan. har inte annars heller varit mycket utanför stallet då hon är ganska jobbig att lasta sägs det (har ladrig lastat henne själv)

nu undrar jag. vad sätter man på hästen, ut och in i transporten och när man kommer till det nya stallet. tänkte på träns, men vad leder man i? är frågan om en mycket stark häst, som vet om det och kan slita sig :(
 
Sv: med vad skulle ni leda

Jag skulle leda i träns med ett ganska långt grimskaft och delta eller trä igenom inre bettringen och fästa i yttre.
 
Sv: med vad skulle ni leda

grimma med grimskaft och träns med tyglar. en person får hålla i varje.
 
Sv: med vad skulle ni leda

Jag skulle ha träns på hästen, och grimma över att binda upp i, ifall ni inte vill tränsa av och på i transporten.

Led i långt grimskaft eller longerlina, som man kan sätta över nacken i tränset.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 583
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 188
Senast: Cambrie
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 493
Senast: Sootie
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 397
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp