Bukefalos 28 år!

Mellan två storlekar

Oknytt

Trådstartare
Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan!

Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och träns. Har alltså innersta hålet på xfull och yttersta hålet på full. Grimmorna är ju inte fullt lika stort problem som tränsen då bland annat anatomiska nackstycken i full har jag märkt inte sitter optimalt (trycker in i öronen pga utskärningen för öronen hamnar fel) samt att käkremmen blir snäppet för kort. Med xfull blir problemet däremot att allt ju sitter på innersta och det inte går att ha vilka bett som helst iom bettringarnas storlek samt att jag såklart inte vill att spännena hamnar för nära TMJ.

Så, förmodligen lär jag ju behöva köpa två träns (dyyyyrt, föredrar kvalitetsträns) eller hitta träns som antingen är lite små (xfull) eller stora (full) i storleken. Tips på såna? 😁
 
Senast ändrad:
Finns ju en del märken där man kan köpa lösa delar, om det är så att du vill ha tex nackstycke i xfull men sidostycken i full osv.

Ja det hade ju definitivt varit bästa lösningen. Mitt Antares är xfull men sidostyckena och käkremmen hade optimalt behövt vara i full, och tyvärr säljs dem inte separat 😔
 
Ja det hade ju definitivt varit bästa lösningen. Mitt Antares är xfull men sidostyckena och käkremmen hade optimalt behövt vara i full, och tyvärr säljs dem inte separat 😔
Ja svårt! Även om man hittar begagnat blir det ju kostsamt med så dyra grejer😅
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har precis köpt ett nytt träns, men vilket letande! Senast jag köpte ett var för kanske tre år sedan, gången innan tre år innan det...
2
Svar
20
· Visningar
1 565
Senast: supersonic
·
Utrustning Söker ett dressyrträns till min nordsvenska brukshäst och när det gäller storlekar så kör det ju ihop sig lite... :crazy:Nosgrimman...
Svar
0
· Visningar
561
Utrustning Letar efter ett nytt träns till min grabb, och börjar bli lite frustrerad. Det som följde med honom är ett gammalt körträns, av helt...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 277
Senast: Sanibel
·
Utrustning Elvira är väldigt besvärlig i sin huvudstorlek, tror jag... Alla saker jag har till henne nu är i stl cob, men vissa sitter ganska illa...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: PansParis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad är det här?
  • Ta studenten
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp