Bukefalos 28 år!

Men jösses! Sovande barn

Björk

Trådstartare
Nu har sonen sovit drygt 2 timmar på fm-tuppluren (normalt 1-1,5 timme) och nu sover han fortfarande sin lunch-tupplur (uppe i 2 timmar redan) som bara brukar vara 30-45 min. Var just inne och kikade på honom; han vaknade till och ville bara somna om direkt.

Herreminje! Han kanske är i en tillväxtfas eller något liknande?

(äsch, jag är inte orolig, men det är otroligt ovanligt att han sover såhär mycket numera)
 
Sv: Men jösses! Sovande barn

Låter inte som om du ska klaga ;)

Nikki sov alltid 2-3 timmar i sträck förut, men nu är hon "stora tösen" och har fått för sig att hon ska vara vaken hela tiden.
Tackolov så sover hon då på nätterna iaf..
 
Sv: Men jösses! Sovande barn

Gud vad skönt, Rasmus powernapar bara och 30 minuter är lång tid för honom att sova, hade gärna önskat att han kunde sova 1 timme i alla fall.
 
Sv: Men jösses! Sovande barn

Låter inte som om du ska klaga ;)

Nikki sov alltid 2-3 timmar i sträck förut, men nu är hon "stora tösen" och har fått för sig att hon ska vara vaken hela tiden.
Tackolov så sover hon då på nätterna iaf..

Nej, jag klagar verkligen inte. Det är bara så ovanligt numera att han sover såhär (nu har han vaknat förresten). Han är ju bra precis 6 månader och har helt klart minskat dagssömnen (förutom idag då).
 
Sv: Men jösses! Sovande barn

Emil är 7½ månad nu och sista veckan har han bara sovit 20-30 minuter åt gången på dagtid. Sover dock hela nätterna...phu... Han som "alltid" sovit 2-3 h både på för & eftermiddagen.

Men så idag på fm så tog han och sov 3 timmar helt plötsligt. :D Var vaken en stund, lekte och åt. Sedan skulel vi ut & gå med vagnen och han somnade sittandes, så han är tydligen välsigt trött idag. ;) Nu är det dock full fart, antar att han vilat upp sig ordentligt nu. :D
 
Sv: Men jösses! Sovande barn

min knatte på 3 mån sover max 40 min vid lunch. Kanske 1-1½ h totalt på hela dagen och han är vaken från 6.30-22 :crazy:
 
Sv: Men jösses! Sovande barn

Min snutta har nu sovit i 45 min. Hon har en kritisk tid efter ca en halvtimme då hon ofta vaknar. Klarar hon sig över den brukar hon sova 1,5 timme. Man sitter på nålar och hoppas att hon ska klara det varje dag. Sen brukar hon sova en lite kortare stund på eftermiddagen och sen ska hon sova hela natten tycker mamma. De senaste dagarna har hon vaknat vid fem på morgonen och är hungrig. Tycker hon kan sova en timme till i alla fall.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 563
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 197
Småbarn Vi håller på bryta ihop lite halvt här hemma då vår snart 2 år gamla son sover så dåligt om natten alltför ofta. Handlar om att han...
Svar
12
· Visningar
1 355
Senast: cherie
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 865
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp