Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Men Tifo

Nej, det är inte jag som AVGÖR om tråden ska stängas.

Det är dock min SYNPUNKT att den har gjort sitt och alla frågor av vikt är besvarade.

För du skrev ju i samma inlägg att alla får ha en SYNPUNKT, eller hur, eller det är du som väljer vilka som ska få ha en? :smirk:

Om du ser dig omkring här inne så märker du att jag inte är den enda som tycker det börjar bli tjatigt.
 
Sv: Men Tifo

Kat skrev:
Jag uppfattade Myskos inlägg likadant som Elftor.

Jag tycker det är intressant att diskutera NÄR man anser en tråd som urartad.
För mig personligen handlar det inte om att det tjafsas i den, utan när tjafset övergår till regelrätta personangrepp.
Vad tycker ni andra?

När andra användare uppfattar tråden som obehaglig, i tonfall och uttryck och då behöver det faktiskt inte alltid vara rena personangrepp.
 
Sv: Men Tifo

Jag tycker det är intressant med lite sinnesstämmningar i trådar, åtminstone på sådana forum som är mindre faktamässiga och mera social arena (som jag upplever ungdom, ÄU, gnägg och senior).

Lite obehag kan ofta redas ut om man får fortsätta tjafsa lite dessutom, även om vissa användare även fortsättningsvis kommer att känna avståndstagande gentemot varandra eller den andras ståndpunkter.
 
Sv: Men Tifo

Men den typ av tråd som du nu beskriver, tas ju sällan/aldrig bort heller. Alla är nog väl medvetna att ett visst tjafs förekommer, men att tjaffsa är en sak för sig och att få tonläget till obehagligt för andra användare är en helt annan sak. Jag har själv gått in i vissa trådar för att läsa, och kunnat känna av precis det obehaget som många andra kan känna.

Då handlar det många gånger om att tråden delats upp i två läger, även om orden inte delas ut direkt är det inte svårt att läsa mellan raderna vilket pucko vissa männsikor är. Bl a minns jag en tråd där författaren hade tillrättavisat sin dotter i ett sammanhang, och frågeställningen var hur andra löst situationen. Tråden urartade till att i princip idiotförklara författaren, och sedan anklaga denne för att vara en dålig morsa.:mad: Det var flera som fick på skallen i den tråden, av människor som inte ens hade barn men visste precis hur det gick till när det gällde att fostra en tonåring.:eek:



PS. det vet man inte ens fast man uppfostrat 4 innan det.DS
 
Sv: Men Tifo

Ja, alla har väl olika toleransnivå och det skiljer säkert från dag till dag också.
 
Sv: Men Tifo

Kat skrev:
Ja, alla har väl olika toleransnivå och det skiljer säkert från dag till dag också.

Jag är tolerant, men som du skriver så har ju inte alla samma tröskel vilket ju gör livet så mycket mera spännade. Det är ju därför vi överlag ändå har så många bra diskussioner trots allt, även om inte alla trådar slutar med det.
 
Rak kommunikation

Kat skrev:
Lite obehag kan ofta redas ut om man får fortsätta tjafsa lite dessutom, även om vissa användare även fortsättningsvis kommer att känna avståndstagande gentemot varandra eller den andras ståndpunkter.
Det anser jag också. Det är bättre att rensa luften och säga vad man tycker i stället för att diskussionen kvävs och några känner sig som tryckkokare tills de får tillfälle att långt senare släppa ut sin irritation.
 
Sv: Men Tifo

Olius skrev:
För du skrev ju i samma inlägg att alla får ha en SYNPUNKT, eller hur, eller det är du som väljer vilka som ska få ha en? :smirk:

Konstig synpunkt: "Nu behövs inga fler synpunkter."

Jag väljer inte ut vilka som ska få ha synpunkter. Jag vill att alla som har synpunkter ska säga dem.

Inlägg i stil med "men öhhh, sluta tjafsa!" irriterar mig alltid, för de tillför absolut noll, förutom dålig stämning.

Det får mig faktiskt att tänka på små, bjäbbiga hundar, som inte kan låta bli att skälla när de ser andra hundar skälla. Bara för att få vara med och skälla liksom.;)
 
Sv: Rak kommunikation

Butros skrev:
Det anser jag också. Det är bättre att rensa luften och säga vad man tycker i stället för att diskussionen kvävs och några känner sig som tryckkokare tills de får tillfälle att långt senare släppa ut sin irritation.

Klokt. Jag har inte tänkt riktigt i de banorna, men så är det ju faktiskt!
 
Sv: Rak kommunikation

Men när dom börjar diskutera om byte av mejl så kanske det spårat lite?
 
Sv: Rak kommunikation

Det står nånstans före, att hon fick skräppost och bla bla när en moderator förklarade hur det var att radera inlägg! Att man kryssar i och så!
 
Sv: Rak kommunikation

Ja, det var en jämförelse. Hört talas om sådana?
 
Sv: Rak kommunikation

Henchen skrev:
Det står nånstans före, att hon fick skräppost och bla bla när en moderator förklarade hur det var att radera inlägg! Att man kryssar i och så!

:rofl: :rofl:

Det var ju knappast så att Kat fick 100 mail/dag med otrevligt innehåll från någon bukemaffia precis :D Det var snarare att funktionen att rensa mailboxen vs rensa trådar var liknande som hon menade..;)
 
Sv: Rak kommunikation

Henchen skrev:
Det står nånstans före, att hon fick skräppost och bla bla när en moderator förklarade hur det var att radera inlägg! Att man kryssar i och så!

Aha, jo, det läste jag. Men folks tankebanor går så olika. Det som verkar som en logisk association för den ena kanske är helt utanför ämnet för någon annan. Bara för att man inte förstår logiken bakom andras associationer är det inte säkert att de andra är de korkade/urspårade och att man själv är den kloka/"rättspårande".;)
 
Sv: Rak kommunikation

havreflinga skrev:
Aha, jo, det läste jag. Men folks tankebanor går så olika. Det som verkar som en logisk association för den ena kanske är helt utanför ämnet för någon annan. Bara för att man inte förstår logiken bakom andras associationer är det inte säkert att de andra är de korkade/urspårade och att man själv är den kloka/"rättspårande".;)

Nämen, här är ju du igen och ägnar 2-3 rader i dina försök att trycka ner folk.

Vad vill du egentligen? ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: Monimaker
·
  • Artikel
Hästnyheter Frasse skulle bli hennes pappas häst att rida i skogen – men nu kvalar Minna Dottori honom till Amatörtouren. Det är ingen som märker...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Tomas Malmqvists Mack Love är tvångsstruken och under utredning av förbundet Svensk Travsport. Nu har stjärntränaren plockat bort flera...
Svar
0
· Visningar
101
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Går i tankarna på att utbilda mig till hovslagare. Men jag önskar svar på en fråga som jag upplever som lite ”hysch-hysch”. Men vad kan...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 405
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad nynnar ni på?
  • Stänger du toalettlocket?
  • Att reda upp livet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp