Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Men Tifo

Jag anser inte att det är respektlöst att ge befogad kritik. Någonsin.
Tror du att någon enda som kritiserat något själv anser att det var obefogat?:confused:
utan ett samtal om hur 'senior' bör modereras och när man bör gå in och styra upp (vuxna) människors debatter.
Med den erfarenhet jag har vet jag att det är den frågan som tifo dealar med varje uppkopplad minut. Det är ju det modereringen går ut på. Och jag är ledsen, men jag kan inte se det som en fråga för "ett samtal".
 
Sv: Men Tifo

Ja, jag vet. Det är bra. Men jag för en diskussion med Mandalaki här! :p
 
Sv: Men Tifo

mandalaki skrev:
Tror du att någon enda som kritiserat något själv anser att det var obefogat?:confused:

Med den erfarenhet jag har vet jag att det är den frågan som tifo dealar med varje uppkopplad minut. Det är ju det modereringen går ut på. Och jag är ledsen, men jag kan inte se det som en fråga för "ett samtal".

Jag har kritiserat många personer i min ungdom utan att det varit befogat. Att kritisera någon för valet av kläder till exempel. Dumt, dumt.

Om du inte minns det, så hade vi diskussioner om det hela innan du var moderator. Det fungerade som en slags självsanering av senior, där alla hjälptes åt att hålla koll på varandra. Så jag håller inte alls med dig om att det inte skulle kunna vara fråga för en diskussion. Eller femton.
 
Sv: Men Tifo

Vi kan även säga såhär:
"obefogad" kritik kan vara sådan som inte är konstruktiv. Nu finns inte de konstruktiva delarna med i den här tråden, utan de gick via PM, men de finns.
 
Sv: Men Tifo

Jamen det ÄR diskussioner om det ibland, det skrev jag ju också.

Men du valde absolut fel tillfälle eftersom den där tråden var solklar. När en tråd bara står och tuggar på tomgång som den där gjorde, med typ två användare som munhuggs lite trött - den är ett borttagningsfall även utan såna personangrepp som var i den tråden.

Att rensa i en tråd med över 300 inlägg är dessutom ogörligt. Då ryker tråden, men skyll inte på moderatorn utan på tråddeltagarna.
 
Sv: Men Tifo

När t.om trådskaparen var med i pajkastningen och offtopic diskussionerna är det inte konstigt att tråden försvinner.

Inte mkt att gnälla om.
 
Sv: Men Tifo

Jag satt liksom och LÄSTEi tråden. Det är väl också en poäng med ett sådant här forum? Skulle alla inaktiva trådar tas bort skulle halva poängen med att vara här försvinna.

Jag vet att det tagits bort halva trådar här tidigare (att man huggit av dem och tagit bort den bakre halvan), är den möjligheten borttagen?
 
Sv: Men Tifo

Nejdå, det går. Men de inlägg som borde rensats låg som spridda skurar i tråden - väldigt spridda. Varvat med långa tirader mellan AoB eller XoY, av litet intresse för alla andra.

Och när det ser ut sådär är det ett hästjobb att gå igenom den.
 
Sv: Men Tifo

Då är mitt förslag följande:
Radera allt ifrån att tråden börjar spåra ur, men spar början.

Alternativt: låt alla fåntrattar hugga efter smalbenen så mycket de vill, de har sig själva att skylla.
 
Sv: Men Tifo

Kat skrev:
Då är mitt förslag följande:
Radera allt ifrån att tråden börjar spåra ur, men spar början.

Det innebär att en ruta måste klickas i i varje inlägg. Det är därför det är så jobbigt i en tråd med några hundra inlägg.
 
Sv: Men Tifo

(LK)

Eller så skapar du en ny tråd så kan vi kanske försöka hålla den utanför sandlådan...
 
Sv: Men Tifo

mandalaki skrev:
Det innebär att en ruta måste klickas i i varje inlägg. Det är därför det är så jobbigt i en tråd med några hundra inlägg.

Det gör man ju varje dag i sin mailbox! :eek:
 
Sv: Men Tifo

Kat skrev:
Jag är inte arg, men jag vill ha kvar de trådar jag är aktiv i (särskilt när jag startat dem) även om vissa tillfälligt tappar omdömet. I annat fall blir alla straffade för vissas klantighet.

Jag har oxå varit med om detta. Jag var jätteengagerad i en diskussion, höll mig till reglerna och hade just skrivit ett lååångt inlägg - då plockades tråden bort!:( För att någon annan hade tappat omdömet och förstörde. Kändes så himla snopet.

Jag förstår att man måste stänga trådar som blir barnsliga, men i första hand bör man säga åt dem som inte vet hur man får formulera sig, tycker jag.

Om man det blir för vanligt att trådar hastigt plockas bort finns kanske en risk att folk inte vågar/orkar skriva seriösa/ambitiösa inlägg.
 
Skilj mellan sak och person!

tifo skrev:
Är det stor skillnad på oförskämt sätt och att JAG är den oförskämde i min roll som moderator?
Först vill jag för tydlighets skull upplysa att jag inte har läst den aktuella tråden, och jag har inte någon kritik mot tifo som moderator. Däremot vill jag kommentera denna fråga.

Det är en vanlig brist i diskussioner att man inte skiljer mellan sak och person. Jag har gjort dumma saker, men jag anser mig ändå inte vara dum. För att en människa ska anses oförskämd krävs något mer än att hon vid ett enstaka tillfälle har gjort något "lätt oförskämt".

Inte minst i religionsdiskussioner missar man ofta skillnaden mellan sak och person. Att Jesus sa att den som var utan synd skulle kasta första stenen har ofta tolkats som att kärlek skulle vara att acceptera allt. Att han emellertid uppmanade äktenskapsbryterskan att inte synda mer glöms bort. Jesus försvarade människan, men inte hennes gärningar; det var fel på gärningen, inte på människan.

Samma sak är det med kyrkans syn på homosexualitet. Kyrkan fördömer homosexualitet, inte homosexuella; det är fel på gärningen, inte på människan. Det är viktigt i det offentliga samtalet att man förstår sådana nyanser.

Än en gång, jag påstår inte att tifo skulle ha gjort något mer eller mindre oförskämt, endast att det är en skillnad mellan att göra något oförskämt och att vara oförskämd.
 
Sv: Skilj mellan sak och person!

Jag håller med dig i sak Butros.
Men det kyrkan inte verkar förstå i fallet homosexualitet, är att homosexuell är något man ÄR, inte något man GÖR.
 
Sv: Men Tifo

Moderatorerna försöker hjälpa oss alla här genom att helt utan ersättning se till att Bukefalos är ett trevligt och givande ställe att besöka.

Precis som de flesta andra har moderatorerna begränsat med tid.

Jag har full förståelse för att man helt plockar bort långa trådar där fler än ett fåtal inlägg är tjafs och påhopp. Jag gör likadant.

Tyvärr är det alltid så att det stora flertalet ofta får lida för vad ett fåtal personer ställer till med. Men jag anser det bättre än att vissa personer smutskastas eller behandlas illa i en tråd utan att det sker någon åtgärd alls.

Jag lyssnar gärna på synpunkter om hur vi skall försöka styra upp samt moderera för att det skall bli trevligt och givande här.
Men anser inte att vi skall tillåta fler påhopp eller otrevligheter eller annat som bryter mot forumreglerna.
 
Sv: Men Tifo

Gnist skrev:
:eek: Får du 300 mail om dagen :confused:

Det är ju dessutom så att en moderator har ju Inte bara EN tråd att moderera..

Inte 300. Men ett hundratal spam-mail och e-postlistemeddelanden om dagen är inte ovanligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter De ukrainska myndigheterna har under de senaste åren plockat bort ett antal monument från Sovjettiden från landets gator och torg. Som...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Gunnar
·
Tjatter Nyss tappade jag en flaskkork på golvet men jag ids inte plocka upp den, som tur var står det en tom flaska precis bredvid flaskan med...
Svar
19
· Visningar
992
Utrustning Ni som har övervakning i stall, vad har ni för nått? Jag vill gärna kunna se att hästarna har det gott på natten, så det behövs inget...
Svar
5
· Visningar
647
Senast: Robina
·
Hemmet Har plockat ner två taklampor på ovanvåningen så nu sticker ju kablarna fram. Är helt nojjig att de ska bli strömförande och kunna...
Svar
2
· Visningar
357
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp