Mensvärk efter mensen

Mirre

Trådstartare
Varför får man det?
Eller man ska jag väl inte skriva, jag får det men det är såklart olika för alla. Men vad kan det bero på? Är ju knepigt att det känns som man ska få mens när man precis haft det
 
Ett par tre dgr, lite olika.
Men ja det kan det säkert vara, så långt tänkte jag :p
Nej "man" har inte ont då. Nåt konstigt är det ju. Vad det är kan ju inte vi svara på, utan du får boka tid hos gynekolog.

Jag gissar spontant endometrios och/eller cystor.
 
Får boka en tid, kanske är något strul med spiralen. Endometrios måste jag googla på känner jag :p Dålig koll på det.

Cystor hoppas jag inte, har redan opererat bort en sådan.
 
Senast ändrad:
Får boka en tid, kanske är något strul med spiralen. Endometrios måste jag googla på känner jag :p Dålig koll på det.

Cystor hoppas jag inte, har redan opererat bort en sådan.
Jag kan också få "etterkrämpor" ibland när mensvärken har varit riktigt jävlig. Känns inte riktigt som mensvärken utan mer som en ilning.
(mensvärk = mansvärk eller mässverk enligt min ordbehandlare...)
 
Får boka en tid, kanske är något strul med spiralen. Endometrios måste jag googla på känner jag :p Dålig koll på det.

Cystor hoppas jag inte, har redan opererat bort en sådan.

Endometrios är ofta väldigt smärtsamt men väldigt svårt att få diagnostiserat då många läkare tror det bara är påhitt från kvinnans sida då det kan vara svårt att få fram. Många tror man bluffar smärtan. För min syster tog det 15 år för att få diagnos (Hon vill operera bort livmoder och allting för då lindras det, men läkarna vägrar göra det - man får inte alltid den hjälp man vill. Hon är över 40 och vill inte ha barn). För mig tog det 11 år innan någon trodde på mig trots att min syster kunde tala för det. Misstänker man Endometrios måste man ligga hårt på och vara envis. Rekommenderar de som behöveer hjälp att Kontakta Endometrios centret i Umeå (tror jag det ligger).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
236
Senast: annersia
·
Kropp & Själ Jag har ätit minipiller i flera år för att ta bort mensen eftersom jag inte klarar av att ha mens. Det ger mig en fruktansvärd ångest...
Svar
9
· Visningar
628
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 109
Senast: Norma
·
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 393
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp