När det inte funkar att komma

Anonymulois

Trådstartare
Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala redan nu var jag inte riktigt beredd på.

Hela min sexuella "karriär" har jag haft lite svårt att komma tillsammans med en partner, det behövdes lite hjälp på traven och bara penetration fick mig aldrig ända fram.

Men senaste halvåret har jag inte lyckats komma alls tillsammans med sambon och nu är det även svårt att komma "för egen hand". Och även om vårt gemensamma sexliv är bra så saknar jag orgasmerna.

Jag har alltid gillat sex, har alltid tyckt att jag får för lite sex och det tycker jag nog fortfarande, men vardagslivet gör ju att man inte kan syssla med sådant hela dagarna, men förut kunde jag isf ge mig själv ett par orgasmer i veckan och vara nöjd ändå.

Jag lyssnar mycket på "snuskiga" ljudböcker och blir ofta tänd av det, men försöker jag något fysiskt så händer det liksom inte så mycket. Nästan som om en del känsel försvunnit från klitoris.

Mensen är fortfarande regelbunden men såklart märks det att klimakteriet närmar sig, slemhinnorna har blivit torrare men där har jag hittat bra salva som hjälper, men kan man göra något åt förmågan att komma? Brukar det bli svårare med åren eller är det något annat som kanske spökar?
 
Jag har sett någon orgasmgel vid ett par tillfällen. Inte djupdykt i ämnet men kanske värt att slå ett öga på.

Använder du satisfyer? Jag jag hört en del som använt den frekvent och att känseln "dämpats" så det blir svårare med orgasmer. Det har blivit bättre när de låtit bli den ett tag.
 
Jag har sett någon orgasmgel vid ett par tillfällen. Inte djupdykt i ämnet men kanske värt att slå ett öga på.

Använder du satisfyer? Jag jag hört en del som använt den frekvent och att känseln "dämpats" så det blir svårare med orgasmer. Det har blivit bättre när de låtit bli den ett tag.
Ja, den används ibland, den har tidigare varit ett "safe card", med den har det aldrig varit omöjligt att komma, men på senare tid funkar inte heller den.

Har testat gel förut men inte blivit särskilt imponerad.
 
Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala redan nu var jag inte riktigt beredd på.

Hela min sexuella "karriär" har jag haft lite svårt att komma tillsammans med en partner, det behövdes lite hjälp på traven och bara penetration fick mig aldrig ända fram.

Men senaste halvåret har jag inte lyckats komma alls tillsammans med sambon och nu är det även svårt att komma "för egen hand". Och även om vårt gemensamma sexliv är bra så saknar jag orgasmerna.

Jag har alltid gillat sex, har alltid tyckt att jag får för lite sex och det tycker jag nog fortfarande, men vardagslivet gör ju att man inte kan syssla med sådant hela dagarna, men förut kunde jag isf ge mig själv ett par orgasmer i veckan och vara nöjd ändå.

Jag lyssnar mycket på "snuskiga" ljudböcker och blir ofta tänd av det, men försöker jag något fysiskt så händer det liksom inte så mycket. Nästan som om en del känsel försvunnit från klitoris.

Mensen är fortfarande regelbunden men såklart märks det att klimakteriet närmar sig, slemhinnorna har blivit torrare men där har jag hittat bra salva som hjälper, men kan man göra något åt förmågan att komma? Brukar det bli svårare med åren eller är det något annat som kanske spökar?
Hur är det med känsel i övriga underlivet och övriga delar av klitoris? Antar att du bara menar ollonet i din text.

Jag vet att min känsel i underlivet kan försvinna typ helt i perioder när mitt diskbråck irriterar nerven på något speciellt sätt. Kan det vara något sådant som ger dig problem?

För övrigt - sök hjälp av vården. Det här är absolut inget att skämmas över och att inte kunna få orgasm kan påverka ens livskvalité väldigt mycket. Så de bör åtminstone försöka hjälpa dig.


Magic wand :devil::D Alla kvinnor borde äga en sån. Den ger riktigt bra neck massages :angel::up::cool:
Måste säga att Magic fairy turbo wand är snäppet bättre. Och mindre storlek, vilket är nice.
 
Ja, tre stycken, yngsta är 12.
Någon förlossningsskada?

Vad jag läst så är det många som går med obehandlade förlossningsskador i många år utan större problem, sen när de blir äldre kommer problemen.

Det finns en muskel i underlivet som påverkar orgasmer. Jag har själv haft den avsliten och sexlivet var inte lika roligt när den inte var i funktion.
 
Min kropp "dog" sexuellt när jag hade för mycket stress och hormonella obalanser i livet. Jag ville "i huvudet" men kroppen var som helt död. Det var väldigt ledsamt, som att förlora en kroppsdel/vital del av mig själv, men jag vågade aldrig be om hjälp. Jag försökte köra på med sexet ändå för att se om det kunde väcka upp förmågan, men det resulterade i UVI-problem och vestibulit istället... 😫

När jag la om hela livet och ändrade livsstil rätt radikalt både fysiskt och psykiskt för att försöka förbättra min hälsa, så återfick jag både hormonell balans och förmåga till sex och orgasm. Så för mig hängde det ihop med stress/hälsa/livsstil.
 
Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala redan nu var jag inte riktigt beredd på.

Hela min sexuella "karriär" har jag haft lite svårt att komma tillsammans med en partner, det behövdes lite hjälp på traven och bara penetration fick mig aldrig ända fram.

Men senaste halvåret har jag inte lyckats komma alls tillsammans med sambon och nu är det även svårt att komma "för egen hand". Och även om vårt gemensamma sexliv är bra så saknar jag orgasmerna.

Jag har alltid gillat sex, har alltid tyckt att jag får för lite sex och det tycker jag nog fortfarande, men vardagslivet gör ju att man inte kan syssla med sådant hela dagarna, men förut kunde jag isf ge mig själv ett par orgasmer i veckan och vara nöjd ändå.

Jag lyssnar mycket på "snuskiga" ljudböcker och blir ofta tänd av det, men försöker jag något fysiskt så händer det liksom inte så mycket. Nästan som om en del känsel försvunnit från klitoris.

Mensen är fortfarande regelbunden men såklart märks det att klimakteriet närmar sig, slemhinnorna har blivit torrare men där har jag hittat bra salva som hjälper, men kan man göra något åt förmågan att komma? Brukar det bli svårare med åren eller är det något annat som kanske spökar?
Börjat med något nytt läkemedel?
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 106
Senast: Whoever
·
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 110
Senast: Anonym_85
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 222
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
14 391
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp