Bukefalos 28 år!

"Mensvärks"-känsla...?

Swat

Trådstartare
Går bokstavligt talat och väntar på storkens ankomst nu.
(Vår egen uträkning säger 20-22 augusti, BF säger 2 september)

Sedan igår eftermiddag/kväll har jag ordentlig "mensvärk" och mår lite illa.

För övrigt är allt bra och jag försöker "hålla igång" som vanligt - promenera med hundarna, dammsuga osv.

Jag har haft sammandragningar för några veckor sedan och det jag känner nu är inte alls samma sak... Detta är mer konstant "mol-värk".

Bäbisen dansade - som vanligt - riverdance i min mage både igår och i natt, idag är det dock lite lugnare.

Någon som kännt då här?

/Swat
 
Sv: "Mensvärks"-känsla...?

Hela senaste veckan har kännts så för mig. Hade BF i måndags (16:e) och under den senaste natten har värken tilltagit och kommer i vågor. Jag hoppas verkligen att bebisen tänker titta ut snart!
 
Sv: "Mensvärks"-känsla...?

Hmmm... Okej!

Då är det kanske som jag gissar att det är ligament osv som "töjer" sej vilket orsakar värken.

Håller tummarna för att du får din leverans från storken inom de närmsta dagarna!!

/Swat
 
Sv: "Mensvärks"-känsla...?

Jag hade mensvärk en kväll, och även kvällen efter. Morgonen efter det kom värkarna och hon var ute på mindre än en timme :D Så mensvärk innan är rätt bra (enligt min BM) för då förbereder sig kroppen ordentligt.
 
Sv: "Mensvärks"-känsla...?

Jag hade också mensvärk i typ två dagar innan det satte igång. Hade sammandragningar också och på tredje dagen började mensvärken och sammandragningarna synka och sen blev det tätare och tätare och gjorde mer och mer ont och sen.... tja - kom storken :D

Lycka till :bump:
 
Sv: "Mensvärks"-känsla...?

Hej!

Åkte in till förlossningen för att vattnet gått, inga värkar, sändes hem. Under kvällen och natten hade jag rejäl mensvärk som under tre tillfällen under den tiden blev riktigt jävliga...
Åkte tillbaka till förlossningen på morgonen efter som avtalat, var då helt öppen och det var dags att föda :) Var dock tvungen att få dropp så att värkar och krystvärkar kom igång...
Hade inte mitt vatten gått innan hade jag aldrig fattat att det var dags att föda... hade ju inga värkar eller ens en sammandragning!!
 
Sv: "Mensvärks"-känsla...?

Nej men hörrni :) om jag följer "mallen" så borde ju det här vara jättebra med andra ord!

Skall värma vetekudden o vila lite...och hålla tummarna för att detta är "början" ;)

/Swat
 
Sv: "Mensvärks"-känsla...?

Jag hade också mensvärk från och till mer eller mindre sista månaden.
 
Sv: "Mensvärks"-känsla...?

En till här som hade mensvärks-känslor kvällen innan dottern föddes! :idea:
 
Sv: "Mensvärks"-känsla...?

Oj! Sista månaden... Hoppas verkligen att detta inte drar ut på tiden så länge :)

/Swat - som ser ut som flodhästen Gloria i Disneys Madagaskar och börjar tycka att det räcker nu :D
 
Sv: "Mensvärks"-känsla...?

Fast man ska inte nödvändigtvis vara hemma tills vattnet går. Har fått båda mina med "segerhuva". Nr 2 avverkade resan ut på 7 minuter...
 
Sv: "Mensvärks"-känsla...?

Inte för att vara negativ, men jag har haft just sån mensvärkskänsla som du beskriver, vid flera tillfällen under de senaste veckorna. Jag hade BF igår. De är sådär molande och ihållande, ibland bara lite, ibland så pass att jag har legat vaken en timme, men inte har de lett till nåt än... :grin:

Enligt vad jag förstått så är det förvärkar, livmodern som tränar inför förlossningen :) Jag tycker inte alls att det känns likadant som när ligament spänner/värker. Borde ju vara bra att livmodern tränar!
 
Sv: "Mensvärks"-känsla...?

Ja mitt vatten gick aldrig :D Kände inte av det hemma och på förlossningen märkte de ingen vattenavgång heller.. ingen vet vart vattnet tog vägen ;)
 
Sv: "Mensvärks"-känsla...?

Hihi... nej det menade jag inte heller :) Bara det att vi fick "lära oss" på MVC kursen att man bör åka in när man har si och så många minuter mellan värkarna... Jag hade ju inga värkar alls och ändå var jag helt öppen... Så hade inte vattnet gått så hade jag ju inte åkt in alls!!!
 
Sv: "Mensvärks"-känsla...?

Oj! Sista månaden... Hoppas verkligen att detta inte drar ut på tiden så länge :)

/Swat - som ser ut som flodhästen Gloria i Disneys Madagaskar och börjar tycka att det räcker nu :D

Haha, tillåt mig småle. Jag ser det framför mig.
Usch, stackare. Hoppas bebisen inte väntar allt för länge med att titta ut :)
 
Sv: "Mensvärks"-känsla...?

kl

Med My hade jag påtagliga mensvärkssmärtor och sammandragningar (både synkade och osynkade) från v 34 ungefär. I v 35 åkte jag in och fick en spruta med bricanyl för att stoppa sammandragningarna och efter det blev det lite bättre, men mensvärkssmärtor hade jag nästan dagligen ändå. My föddes i v 42.

Med bebisen i magen (BF11/9) har jag haft mensvärsk lite till och från hela graviditeten, men inget som varit speciellt smärtsamt. Senaste veckan har jag vid flera tillfällen haft sammandragningar med ca 5 min mellanrum under några timmar och får mycket sammandragningar och mensvärk när jag har rört på mig mycket. Det återstår att se när det hela sätts igång.

TS: Hoppas att bebisen vill titta ut snart!

//JUlia
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp