Bukefalos 28 år!

Metallplattor till stigbyglar?

MM

Trådstartare
Finns det att köpa utan att behöva köpa ett helt set med stigbyglar, eller som enbart passar en viss typ av stigbygel? Tänker tex att sprenger har en som passar deras egna.

Verkar ju helt hopplöst att hitta?
 
Sv: Metallplattor till stigbyglar?

Finns det att köpa utan att behöva köpa ett helt set med stigbyglar, eller som enbart passar en viss typ av stigbygel? Tänker tex att sprenger har en som passar deras egna.

Verkar ju helt hopplöst att hitta?

Beror ju på vad du ska ha de till för stigbyglar, det är ju olika storlekar på fotplatta osv mellan olika märken.

Men lös metallplattor finns ju flera olika, som inte är just sprengers alltså. Enkel googling visar att t ex timotejansersen har plattor som ser ut att passa vanliga stigbyglar. Till compositstigbyglar finns det också lösa att köpa, likväl som till Intec etc.

Så handlar väl mer om att hitta de plattor som passar vad du nu har för sorts stigbyglar? =)
 
Sv: Metallplattor till stigbyglar?

Det är till en annan tjej som vill ha såna. Har tyvärr ingen koll på vad hon rider med för stigbyglar men tror det var ett par såna australiensiska med ena sidan svängd.
Jag själv fick med såna metallplattor när jag köpte mina stigbyglar (intec) och hon undrade om jag ville sälja dom men jag vill ha kvar dom.
Synd dom inte säljer såna tex på hööks, dom har ju flera olika gummiplattor att välja mellan.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
1 010
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag flög ju av Dolly i torsdags och landade på huvudet = hjälmen är kaputt. Jag hade väldigt svårt att hitta en hjälm som passar mitt...
Svar
5
· Visningar
586
Senast: Bapelsin
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
677
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
588

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp