Bukefalos 28 år!

Mikrobalans

Fiorano

Trådstartare
Min tvååring har haft problem med magen och varit sjuk. På veterinärs inrådan får hon nu mikrobalns i samband med hennes antibiotika-kur.
Men för risk att detta magproblem kommer jag att fortsätta ge mikrobalns. Kan man ge det varje dag, eller slår man då ut hästens egen förmåga att producera snälla bakterier i magen? Ska man istället ge det i omgångar? Hur i sådana fall?
 
Det står på burken hur du ska fodra och om jag inte minns fel så kan man fodra med mikrobalansen upp till 6 mån..
Mitt hbl har nu stått på det i drygt 2 månader och jag ska göra ett uppehåll nu för att se hur hans mage reagerar..
 
Foderjäst är också bra för tarmbakterierna (och ganska billigt).
Kolla på Equimins.se där har dom "probiotikaprodukter"
 

Liknande trådar

Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 633
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 720
Senast: monster1
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
869
Senast: Hazel
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
2 008
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp