Miljöbil/elbil som dragbil

Passat finns också som GTE. Det jag hört av vän som testat Misubishi vara att den blev bensinslukande grande (3 l milen) så fort batteriet laddade ur.
Nej det tyckte inte jag. Den drog kanske dryga litern med släp utan el men som sagt väldigt trött.. Utan släp så drog den ca 08. Men man lärde sig efter ett tag att spara elen så man hade till eventuella backar etc. Samt att alltid använda bromsåtervinningen. Faktiskt en mycket skön funktion som innebär att du aldrig behövde bromsa utan det räckte ju med att du släppte gasen så bromsade bilen automatiskt.

Jag vägrar ju köra släp på vintern utan fyrhjulsdrift och det är det inte många elbilar som har.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tips på en "liten" stor bil som inte drar hejdlösa mängder bensin? Funderar på en ny bil då jag tycker att min v70 är för stor, dyr och...
2
Svar
36
· Visningar
3 504
Senast: Ace
·
Utrustning Då vi seriöst överväger att skrota våran Skoda Octavia Combi -14 inom en relativt överskådlig framtid, då den inte lär gå igenom...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 464
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 147
Senast: lillkillen
·
Utrustning Finns många dragbilstrådar, men de flesta handlar om långt nyare bilar än vad som lär vara aktuellt för mig nu. Så. I dagsläget är jag...
Svar
9
· Visningar
2 168
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp