Min häst sparkar med frambenen när vi åker transport...

H

hurricane

Min häst börjar alltid sparka med frambenen när vi åker transport, hon gör detta speciellt vid vänstersvängar, när vi accelerar och när vi bromsar. Är det någon som har några tips?! :idea:
Skulle bli väldigt tacksam om någon svarade!!! :bow:

Tack på förhand! :banana:
 
Förutsätter ju självklart att du bromsar och gasar lugnt, och svänger i snigelfart :)
Min häst sparkar jättemycket med frambenen om jag är tvungen att låta honom åka smalt, med mellanvägg. Ställer jag upp mellanväggen så han får åka brett står han som ett ljus. Åker din häst brett eller smalt? Prova att göra tvärsom och se!
 
När jag körde hem min nya häst så börja hon sparka otåligt när man stod stilla...det slutade med att hon fastnade i hönätet. :(
Jag tror att det berodde på att hon var otålig och att hon inte hade åkt så mycket transport men det var obehagligt.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska kanske börja kolla på häst snart och tänkte kolla om någon har något bra tips på ridövningar man kan göra för att lära...
Svar
10
· Visningar
1 030
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 016
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
1 991
Senast: mily
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 458
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp