Min hund är underbar men...

TeamLundVer

Trådstartare
Ni vet när man blir väckt mitt i natten av Hund som bara måste kissa och man slänger på sig morgonrocken och hoppar i foppatofflorna allt medan Hund panikslaget visar att det är superbråttom nu.
Och man kommer ut halvnaken i det svinkalla vädret med vinden som blåser sådär gött in under morgonrocken. Man står där huttrande och tittar på medan Hund letar efter den absolut perfekta platsen att kissa på för plötsligt var det inte alls sådär bråttom längre. :cautious:
Och man lättad ser hur Hund äntligen sätter sig ner i kisställning och sedan liksom "eh näää" där borta där jag nosade innan är nog en bättre plats att kissa på.:rage: Och man hinner tänka många längtansfulla tankar på sin varma säng innan man till slut får nog och väsande ryter "KISSA" så att Hund förskräckt sätter sig ner och kissar på första bästa plats. :angel:
Och man kommer in bara för att se Hund glatt hoppa upp i ens varma gosiga säng med sina blöta tassar trots att man sade till och trots att Hund mycket väl vet att det inte är okej.
Och man bökar ner sin nedfrusna kropp i den numera inte alls så varma sängen. Och varje gång man vänder sig under natten får man en rivig påminnelse om blöta hundtassar och grus trots att man frenetiskt borstade av lakanen innan man lade sig. :cautious:

Och man älskar Hund ändå, iaf dagen efter :D:love::heart

Vad har ni andra för tillfällen då ni anser att era underbara hundar är allt annat än underbara?
 
Hahaha, åh, jag känner igen det där! :rofl:

Vid några tillfällen har det hänt att hundarna stulit något ätbart och smaskat i sig det i soffan eller sängen. Jag kan berätta att riskakor är helt hopplösa att få bort från filtar och att hunden som stal riskakorna mest undrar varför matte är tråkig och tar bort allt det goda gör knappast humöret bättre. (Å andra sidan, när de gör sådant så tar det bara några minuter innan jag skrattar åt det)

Att Ebrah fått för sig att sängen är det bästa stället att pissa inne på är inte heller uppskattat. Det gjordes ett flertal gånger när hon var valp, innan hon var rumsren och gjordes igen några gånger i vintras när jag misstänkte UVI. Dumhund.
 
När de äter kattskit. :meh: Eller alla former av skit. Men det är något fantastiskt grönvidrigt med just kattskit.

Valp är nu 5 månader och väcker oss fortfarande klockan 5 på morgonen. :down:
 
När man klätt sig i fina kläder för viktigt möte på jobbet och bara ska sätta in Lyran i hundgården innan man åker och hon tycker det är en toppenidé att hoppa upp & pussa matte... Ja det är jättemysigt i vanliga fall, men inte när hon precis badat i ett lerdike :banghead:
 
När Dåren kollar på tv och ska uppfostra alla djur hon ser:D hon muttrar alltid upprört om det blir läskig stämning också.
Loppan skäller på alla hundar på TV. Och då menar jag verkligen ALLA. Det inkluderar nämligen även Scooby Doo ståendes på två ben iklädd bastkjol. Hur hon nu kan se att det är en hund :confused:

f6c3b8551236f938b347528b46993593.jpg
 
Nu har jag ingen egen hund, men när jag hade min daghund i en vecka när ägaren var på semester, så hade jag ryggskott. Var på stranden med hund och allt var frid och fröjd tills hund hittade ett jäst och svullet fisklik som hund lade sig på. Och liksom gnodde in liklukten i pälsen. Väl hemma insåg jag att hund måste rengöras grundligt. Tyvärr ville hund (storleksordning typ BC) inte alls bada i badkar. På grund av ryggskotten kunde jag inte bara lyfta upp henne, så en brottningsmatch mellan blöt, kadaverosande byracka, och crippled, skitirriterad hundvakt inleddes. Efter en lång, blöt kamp kunde åbäket schamponeras och alla mina fiskdoftande kläder brännas på bål. Utöver denna happening har vi dock mest kul minnen! :D
 
Jag hade ett par supersköna gummistövlar som mot alla odds var fortsatt vattentäta efter 2 års användning.

Här om dagen hade en av dem testat på karriären som tugg/kampleksak. Kanske för att testa sin uthållighet? Det slutade med vad som ser ut som korsningen mellan foppatoffel/flipflop/stövel. Och jag får nog gå i mina isfiskestövlar på jobbet istället...
 
Dennis gillar uppenbarligen inte när jag dammsuger för han drar alltid ur kontakten. Man blir lika förvånad varje gång dammsugaren bara dör och när man vänder sig om ligger kontakten på golvet och Dennis står bredvid och ser oskyldig ut... :)
 
Dennis gillar uppenbarligen inte när jag dammsuger för han drar alltid ur kontakten. Man blir lika förvånad varje gång dammsugaren bara dör och när man vänder sig om ligger kontakten på golvet och Dennis står bredvid och ser oskyldig ut... :)
Härligt med tekniskt begåvad hund! Min är så primitiv, och försöker tysta dammsugaren i ren brottning, hund mot maskin, när jag inte övervakar.
 
Dennis gillar uppenbarligen inte när jag dammsuger för han drar alltid ur kontakten. Man blir lika förvånad varje gång dammsugaren bara dör och när man vänder sig om ligger kontakten på golvet och Dennis står bredvid och ser oskyldig ut... :)
Härligt med tekniskt begåvad hund! Min är så primitiv, och försöker tysta dammsugaren i ren brottning, hund mot maskin, när jag inte övervakar.
Min tar helt enkelt dammsugarmunstycket i munnen och går iväg - medans jag dammsuger :meh: Sen är det dragkamp :cautious:
Det ÄR en utmaning att dammsuga golven när munstycket är i en annan mun :crazy:
 
När hunden står nedanför soffan eller sängen och verkligen ser ut att vilja hoppa upp men inte gör det hur mycket jag än säger ”hopp upp”. Ibland funkar det att räkna till tre ”ett, två å hopp!” men ibland står hon bara kvar och tittar. Det gör mig så vansinnigt irriterad ibland, händer att jag reser på mig och lyfter upp henne :o , klarar inte av att hon står där och tittar.

Jag vet ärligt talat inte varför det är så här, hon är 7 år nu och har i princip allt gjort så här. Ibland hoppar hon bara upp av sig själv, ibland direkt jag säger ”hopp upp” och ibland blir det så här segt. Hon har alltid fått vara i soffa och säng och har inge fysiska problem med att hoppa upp, gör det ju utan problem på natten och när hon är hemma själv.

Någon som har en hund som gör likadant? :cool:
 
Förra veckan hade jag köpt hem två stycken vaniljsemlor som jag hade suktat efter länge :love: Ställde påsen på köksbänken när jag kom hem, går in i sovrummet för att fixa något. Kommer ut till köket, då har hundjäkeln dragit ut båda semlorna ur påsen, ner på golvet, och stod nöjt och smaskade i sig båda mina semlor med grädde i hela ansiktet. :arghh::devil:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Tänkte om någon kunnig människa här inne har någon idé, blir det inte bättre får vi såklart ta ett besök till veterinären. Natten mot...
Svar
14
· Visningar
2 210
Senast: Viva
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 240
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 255
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag vet att det finns oräkneliga trådar om detta, men men. Valpen är nu 14 veckor. Hon är nästan otäckt intelligent och lättränad...
Svar
1
· Visningar
1 642
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp