Bukefalos 28 år!

Min hund är underbar men...

Mina hundar är underbara men Flokis jävla koppelgående. Jag dör, hundjäveln kan inte gå i koppel. Säger jag fot så går han lydnadsfot med hög förväntan och det kan man ju inte göra en hel promenad, han lär ju få nackspärr. :arghh: Går han inte fot så hoppar han som en delfin eller drar som ett lokomotiv. :rofl:
 
Mina hundar är underbara men Flokis jävla koppelgående. Jag dör, hundjäveln kan inte gå i koppel. Säger jag fot så går han lydnadsfot med hög förväntan och det kan man ju inte göra en hel promenad, han lär ju få nackspärr. :arghh: Går han inte fot så hoppar han som en delfin eller drar som ett lokomotiv. :rofl:
Jag har samma problem. Blir skogstokig. "Löste" det genom att lära honom vara lös - det var lättare.. :banghead:
 
Mina hundar är underbara men Flokis jävla koppelgående. Jag dör, hundjäveln kan inte gå i koppel. Säger jag fot så går han lydnadsfot med hög förväntan och det kan man ju inte göra en hel promenad, han lär ju få nackspärr. :arghh: Går han inte fot så hoppar han som en delfin eller drar som ett lokomotiv. :rofl:

Jag har bestämt att en del kan från födseln, resten är hopplösa fall. Dåren är hopplös, fort ska det gå, efter typ 1-2 km är hon trevlig. Valph har aldrig dragit typ, så gör man inte.
 
Jag har bestämt att en del kan från födseln, resten är hopplösa fall. Dåren är hopplös, fort ska det gå, efter typ 1-2 km är hon trevlig. Valph har aldrig dragit typ, så gör man inte.

Jag tror nog det med. Dock kan inte Tonto gå i koppel han heller men det är inte lika illa. :nailbiting:
 
Det här kombineras ju typ alltid med att en själv vill in asap på grund av vädret eller trötthet - åtminstone hos oss. Måste vara någon goldengrej :meh:

mja, det gäller unga sheltiehanar också, i alla fall gäller det min. Hur som helst har jag givit upp. Gör han inte det han ska inom rimlig tid så går vi och lägger oss och räknar efterniddagskissen vid halvfem-fem som kvällskiss. :meh:

Nu under påsk bor vi med släktingar hos min farmor. Varje gång någon släkting går ut/in på toa/stänger in sig i sovrummet blir Frej jätteupprörd. Natten till igår slutade det med att jag fick ha honom kopplad natten igenom :cautious: Han skulle bli sjukt glad om vi alla fyra vuxna, en tioåring och han själv, sov i samma säng :up::D:p
 
När han tuggat sönder 4375834756 paret jeans då? Eller när han dragit omkull dig utomhus? Eller när han knockar dig med en gigantisk gren han kommer springande med? Jag kan komma på huuuur många gånger som helst lilla Lussebullen betett sig mindre bra. :laugh:
Haha nu överdriver du, ett par jeans och två par träningsbyxor är det faktiskt. ;):angel: Tyvärr får han ju inte bära grenar längre till hans stora förtret. Livet med en tornado-unghund är fantastiskt... :laugh:
 
Mina hundar är underbara men Flokis jävla koppelgående. Jag dör, hundjäveln kan inte gå i koppel. Säger jag fot så går han lydnadsfot med hög förväntan och det kan man ju inte göra en hel promenad, han lär ju få nackspärr. :arghh: Går han inte fot så hoppar han som en delfin eller drar som ett lokomotiv. :rofl:

Det är inte aussien eller? :rofl:
Isåfall kan jag lugna dig med att när de närmar sig 10 år så jämfotahoppar de inte i axelhöjd längre, bara till midjan :angel:
 
När hunden står nedanför soffan eller sängen och verkligen ser ut att vilja hoppa upp men inte gör det hur mycket jag än säger ”hopp upp”. Ibland funkar det att räkna till tre ”ett, två å hopp!” men ibland står hon bara kvar och tittar. Det gör mig så vansinnigt irriterad ibland, händer att jag reser på mig och lyfter upp henne :o , klarar inte av att hon står där och tittar.

Jag vet ärligt talat inte varför det är så här, hon är 7 år nu och har i princip allt gjort så här. Ibland hoppar hon bara upp av sig själv, ibland direkt jag säger ”hopp upp” och ibland blir det så här segt. Hon har alltid fått vara i soffa och säng och har inge fysiska problem med att hoppa upp, gör det ju utan problem på natten och när hon är hemma själv.

Någon som har en hund som gör likadant? :cool:

Sådär gör min med :cautious:
Misstänker att det är för att hon är så ranglåg, så hon liksom inte vågar fastän man säger varsågod. Hon blir "värre" om man skulle ha skällt på henne av någon anledning de senaste dagarna.
Att skälla på henne kan vara att man lät lite barsk i rösten vid inkallning, då kommer hon krypande och vågar knappt ta sig fram till mig. :cautious:
Värst är att få med henne in i hallen hemma, hon stannar utanför dörren i trapphuset och väntar på tillåtelse, tycker hon att jag tar upp för mycket plats i hallen (på hallmattan) är det stört omöjligt att få henne dit, hon väntar tills att jag hängt undan eventuella kassar och bylsiga ytterkläder.
Men hon är :love::heartlove:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Tänkte om någon kunnig människa här inne har någon idé, blir det inte bättre får vi såklart ta ett besök till veterinären. Natten mot...
Svar
14
· Visningar
2 218
Senast: Viva
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 271
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 311
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag vet att det finns oräkneliga trådar om detta, men men. Valpen är nu 14 veckor. Hon är nästan otäckt intelligent och lättränad...
Svar
1
· Visningar
1 648
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp