Bukefalos 28 år!

Min hund är underbar men...

Jarla är verkligen en underbar hund meeen jag önskar man kunde stänga av den där jäkla mat och sovklockan på henne :arghh:

Sovmornar och helg finns inte i hennes värld. Där är det vardag hela veckan. Och då går man upp vid 06:00-06:30.
Vi har provat att nonchalera henne men hon vräker sig isf upp i sängen, hånglar upp oss, gräver på oss, skäller och viftar på svansen, rullar sig på oss....det är bara att gå upp.
Som tur är så är hon lätt att få nöjd. En snabbkiss på gräsmattan och frukost så somnar hon om. Det är över på 10 min och vi kan sova vidare :)
Låter som Tinja när hon tycker att jag ska gå upp för jag har ju minsann rört på mig så nu är det morgon! :rofl:
Minus hångel och x10 gräv. Gärna på mig. Och snurrar.
 
..de är så satans morgonpigga! :meh: Tre klumpar som leker på en i sängen, gärna morrandes och diverse andra ljud ELLER så får man en röv över ansiktet (ja Zeppe sätter sig på ens ansikte!). Jag älskar att sova. Länge. Det gör inte längre mina hundar. :arghh: När de fått mat och kissat kan de dock sova igen men det här med att alltid vakna tidigt...:banghead:
..när Zeppe efter mörkrets intågande får för sig att han hör något när han är ute och inte.slutar.skälla. förrän vi tar in honom. Sjukt störande när de andra två kan vara ute hur länge som helst.
..att min gräsmatta ser ut som att det bor mullvadar här :angel:
..Sid är en tjuv av rang!:cautious:
 
Att han börjat skälla inomhus igen.
Det är verkligen inte Okey. Och varför i hela friden Nu typ fem månader efter inflytt.
 
Jag älskar Gibbs.
Men hans bajs-beteende driver mig fan till vansinne. En "problembajsare" av stora mått, trots den lilla kroppen.

Han måste bajsas enskilt.
Han passar liksom aldrig på att bajsa medan man är ute, istället kommer han och gnäller 30 min senare och måste tas ut igen, bara för att bajsa.

Och när det ska bajsas, så är det ju inte bara att sätta sig ner. Nejnej. Först ska helvetet frysas till is, söder ska riktas ut medelst stjärnorna, Everest ska besegras och pilgrimsvandring genomföras innan vi tillslut ringar in en cirkel som vi sedan ska tillbe 15 gånger innan han tillslut sätter sig och skiter. Sen i december har jag varje kväll stått med pannlampan och väntat, följt efter, berömt och samtidigt svurit tyst för mig själv. Klättrat (jo, KLÄTTRAT), krupit och gått efter för att valp inte ska försvinna. Jesus christ. Allt detta för lite skit. Kan räkna på ena handen antalet gånger han har satt sig ner och bajsat när vi faktiskt varit ute i skog, på promenad och dylikt. Vi är uppe i fyra tillfällen. :meh: Yay.
 
Varje helg, när jag vill ha sovmorgon, så har herr pudel inbyggd väckarklocka. Vill ha frukost och gå ut helst innan 07 :grin:

Om han gör så hos mina föräldrar? Nä!
Han somnar visserligen om såå gott sen, men det gör inte jag :D
 
Jag älskar Gibbs.
Men hans bajs-beteende driver mig fan till vansinne. En "problembajsare" av stora mått, trots den lilla kroppen.

Han måste bajsas enskilt.
Han passar liksom aldrig på att bajsa medan man är ute, istället kommer han och gnäller 30 min senare och måste tas ut igen, bara för att bajsa.

Och när det ska bajsas, så är det ju inte bara att sätta sig ner. Nejnej. Först ska helvetet frysas till is, söder ska riktas ut medelst stjärnorna, Everest ska besegras och pilgrimsvandring genomföras innan vi tillslut ringar in en cirkel som vi sedan ska tillbe 15 gånger innan han tillslut sätter sig och skiter. Sen i december har jag varje kväll stått med pannlampan och väntat, följt efter, berömt och samtidigt svurit tyst för mig själv. Klättrat (jo, KLÄTTRAT), krupit och gått efter för att valp inte ska försvinna. Jesus christ. Allt detta för lite skit. Kan räkna på ena handen antalet gånger han har satt sig ner och bajsat när vi faktiskt varit ute i skog, på promenad och dylikt. Vi är uppe i fyra tillfällen. :meh: Yay.

Mitt Skägg ska syna varje tuva i kommunen innan han bestämmer sig för vilken som duger att bajsa på. Det ska sniffas, provhukas och snurras runt. Suck :turd:
 
Jag älskar Gibbs.
Men hans bajs-beteende driver mig fan till vansinne. En "problembajsare" av stora mått, trots den lilla kroppen.

Han måste bajsas enskilt.
Han passar liksom aldrig på att bajsa medan man är ute, istället kommer han och gnäller 30 min senare och måste tas ut igen, bara för att bajsa.

Och när det ska bajsas, så är det ju inte bara att sätta sig ner. Nejnej. Först ska helvetet frysas till is, söder ska riktas ut medelst stjärnorna, Everest ska besegras och pilgrimsvandring genomföras innan vi tillslut ringar in en cirkel som vi sedan ska tillbe 15 gånger innan han tillslut sätter sig och skiter. Sen i december har jag varje kväll stått med pannlampan och väntat, följt efter, berömt och samtidigt svurit tyst för mig själv. Klättrat (jo, KLÄTTRAT), krupit och gått efter för att valp inte ska försvinna. Jesus christ. Allt detta för lite skit. Kan räkna på ena handen antalet gånger han har satt sig ner och bajsat när vi faktiskt varit ute i skog, på promenad och dylikt. Vi är uppe i fyra tillfällen. :meh: Yay.

Mitt Skägg ska syna varje tuva i kommunen innan han bestämmer sig för vilken som duger att bajsa på. Det ska sniffas, provhukas och snurras runt. Suck :turd:

I detta nu så sitter han där igen, vid dörröppningen och gnäller. För han sket inte när de var ute för 10 minuter sen. Men NU, nu måste han minsann skita. :banghead:
 
Som på beställning kom detta minne upp från Facebook idag. :rofl: Mitt tålamod med hundens nattkiss var tydligen inte bättre när jag var höggravid. :angel:

Tror fan att hunden behöver kissa när sonen vaknar och vill ha ersättning.

Försöker snabbkissa henne i trädgården med flexikoppel från altanen när sonen blir ledsen och vill ha mamma. Hund trasslar in sig, mamman springer ut och trasslar ur, son panikgråter, hund stirrar, mamman stressar.

Kontentan: hund sover, son håller på att somna om och mamman kämpar mot stressrelaterat illamående....
--------
Son vaknar och har ont i armbågen. Illamående mamman tar sig likt en strandad val upp ur sängen. Son börjar vråla av smärta. Illamående mamman panikar och blir rädd att hon fört över skit-EDS till sonen.
Son gråter, illamående mamman tröstar, hund stirrar.

Illamående mamman försöker få sonen att somna om i illamående mammans säng. Stirrande hunden ska prompt vara med och lägger sig med en duns på illamående mammans mage.

Son somnar nästan. Numera kräkfärdiga mamman skänker någon en tacksam tanke. Stirrande hunden börjar springa fram och tillbaka till altandörren
Stirrande hunden har tydligen inte uppfattat att när kräkfärdiga mamman sammanbitet väser "snabbkiss" så innefattar detta även eventuellt bajs.

Stirrande hunden berättar nu högljutt att behovet tränger på. Kräkfärdiga mamman förklarar för sömniga sonen att hon måste kissa stirrande hunden, igen.

Stirrande hunden meddelar att behovet nu är akut. Kräkfärdiga mamman tar sig återigen likt en strandad val upp ur sängen, trampar på en legokloss och känner hur benet drar iväg onaturligt långt åt höger.

Kräkfärdiga mamman haltar bort till altandörren, tar på stirrande hunden flexikopplet och väser för säkerhets skull "bajsa" till stirrande hunden för att undvika missförstånd.

Stirrande hunden är plötsligt inte alls i lika akut behov av att bajsa utan far runt för att hitta det perfekta stället.
Stirrande hunden, som aldrig trasslar in sig någonstans, lyckas nu trassla in sig två (!) gånger i sin jakt på en fullvärdig toalettplats. Kräkfärdiga mamman börjar nu trots sin enastående mundering av T-shirt och trosor frysa häcken av sig och börjar lite lätt påtala för stirrande hunden att denne gör klokt i att bli klar då kräkfärdiga mammans tålamod håller på att ta slut.

Stirrande hunden hittar äntligen en plats som duger och det inte fullt så harmoniska paret beger sig in igen. Kräkfärdiga mamman lyckas återigen trampa på samma jävla legokloss och får än en gång känna på hur det känns att slita av sig ljumsken. Kräkfärdiga mamman utbrister i en rad svordomar och hoppas innerligt att sonen inte hör.

Sonen sover, stirrande hunden har till slut lagt sig ner och kräkfärdiga mamman ligger i sängen och funderar på om det är värt att trotsa foglossningssmärtorna och likt en strandad val ta sig upp igen för en macka? Kräkfärdiga mamman försöker smått desperat beräkna oddsen för att återigen trampa på den förbannade legoklossen medan hon skänker sin älskade man som har kick-off 30 mil bort en avundsjuk tanke.
 
Jag vill sova, men sitter i bilen med en hund:devil: som piiiiper.
Han tror att vi ska köra in i garaget, vilket han hatar för där startar kupévärmaren. Kupévärmaren är en dammsugare fast tvärt om och såna är livsfarliga :eek:
Jag vägrar kliva ur bilen förrän hund:devil: är tyst och sitter stilla.
Det har gått 25 minuter nu......:banghead: :devil::banghead:
Tur han är söt när han sover :up:
 
Jag har engelsk bulldog och jag har den dagliga kampen i huvudet om allt dreggel verkligen är värt det...:cautious::meh: Vilket det såklart är, meeeeeeeen.... Svarta byxor är oftast svarta med fläckar, sitter hon och är sugen på något så blir det en pöl (japp, en pöl...) under hakan. Vid mat och vattenskålen ska vi inte prata om. :nailbiting:

Men som sagt, trots allt, trots fläckar på kläder, risk att halka och slå ihjäl sig på dreggelpölar, och skurande vid mat och vatten dagligen så är hon den goaste lilla varelse jag har! :love:

Och bildbevis hur det kan se ut när hon smakat något nytt, JÄÄÄÄÄÖÖTTEGOTT godis. Skummig med rester i mungipan.... Sen är hon så kärvänlig så hon vill gärna komma och pussas. ALLTID! :meh::love:

https://instagram.com/p/Bg1FF6rAgI7/
 
Den långsamma kvällskissen...

Först ska djupt sovande hund väckas. Spelar ingen roll att jag gått runt och släckt lampor och stängt av tv medan jag säger "nu ska vi ut och kissa" flera gånger. Hon sover ändå. När hon lyckats vakna och kommit ut måste hon sitta en liten stund och vakna till, sedan stretcha och klia sig lite. Sedan piggnar hon till och det blir i stället intressant att nosa på allt möjligt.

Hon kan ett kiss-kommando men hon är ju tik och kan därför (enligt henne) inte sätta sig var som helst. Kiss-kommandot betyder bara att hon börjar leta efter rätt ställe. Och ibland glömmer hon halvvägs vad hon skulle göra så matte får tjata. Speciellt om det inte var så länge sedan vi var ute så hon egentligen inte är så nödig.
Det här kombineras ju typ alltid med att en själv vill in asap på grund av vädret eller trötthet - åtminstone hos oss. Måste vara någon goldengrej :meh:
 
Förra veckan hade jag köpt hem två stycken vaniljsemlor som jag hade suktat efter länge :love: Ställde påsen på köksbänken när jag kom hem, går in i sovrummet för att fixa något. Kommer ut till köket, då har hundjäkeln dragit ut båda semlorna ur påsen, ner på golvet, och stod nöjt och smaskade i sig båda mina semlor med grädde i hela ansiktet. :arghh::devil:

När han tuggat sönder 4375834756 paret jeans då? Eller när han dragit omkull dig utomhus? Eller när han knockar dig med en gigantisk gren han kommer springande med? Jag kan komma på huuuur många gånger som helst lilla Lussebullen betett sig mindre bra. :laugh:
 
Jag älskar min lilla härliga, energiska, goa unghund. Men jag hatar hennes ständiga skit-ätande! Gammal kattskit är hennes absoluta favorit, och hon är ursnabb på att glufsa det i sig innan man hinner reagera.
I onsdags kraschade hennes mage fullständigt - jättekul att behöva stiga upp ur sängen typ en gång i timmen i två nätter på rad för att släppa ut henne - speciellt när det är snöoväder :devil:.

Efter några dagar med skonkost så verkar det dock som om hennes mage har lugnat ner sig igen. Och vad gör då det lilla eländet idag?!? Lyckas hitta en ny kattskit när vi är ute i trädgården och glufsar den i sig innan jag har hunnit blinka :arghh:. Nu väntar jag bara på att hennes mage ska krascha igen...

Men hon är rysligt söt när hon ligger och sover i soffan nu :D.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Tänkte om någon kunnig människa här inne har någon idé, blir det inte bättre får vi såklart ta ett besök till veterinären. Natten mot...
Svar
14
· Visningar
2 218
Senast: Viva
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 271
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 311
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag vet att det finns oräkneliga trådar om detta, men men. Valpen är nu 14 veckor. Hon är nästan otäckt intelligent och lättränad...
Svar
1
· Visningar
1 648
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp