Bukefalos 28 år!

Min hund mår dåligt!!

Piamaria

Trådstartare
Schäfertiken är 8 år nu och har varit pigg som en pelikan - fram till för en månad sedan! Hela vintern har hon farit fram som en virvelvind och varit den superglada hund som kännetecknat henne hela livet. Men nu är läget ett helt annat..... Hon är slö och vill inte följa med på promenad! Det har hänt som över en natt!! Vill inte vara inne utan ska bara ut och ligga och trycka utanför dörren på altanen. Hon vill inte vara med i stallet utan ska bara in i bilen. Jag förstår inget!
Sedan är det dreglandet! Hon kan ligga i sin skinnfåtölj och börja smacka ungefär som om hon skulle må illa och sedan kan detta fortsätta i en timme!!! Det blir en sjö under henne!! Veterinären har misstänkt att hon får små epilepsianfall, petit mal, men hon har inga kramper, hon är inte desorienterad och är på intet sätt okontaktbar. Hon är lite mer påträngande och kan hux flux följa med in på toa för att trycka in sig så långt hon kan på mina ben! Hon är lite ängslig!
När hon har legat där någon timme och smaskat och dreglat så somnar hon till sist och sover lugnt.
Vi har fått medicin mot epilepsi och har nu givit den i ett par veckor men hon blir ännu slöare av tabletterna och hon dreglar i alla fall! Någon med erfarenhet får gärna svara eller skicka mig ett pm.
 
Sv: Min hund mår dåligt!!

Nej, det är hon inte men jag är tveksam till det snabba förlopp som har varit. Från spruttibang till segpropp på en månad och var hör dreglandet hemma? Hon har inte ont i leder, haltar eller verkar ha smärta. Är bara låg liksom! Och saliverar!
 
Sv: Min hund mår dåligt!!

Hjärnblödning har jag sett på hund med förlamning och med ganska drastiskt sjukdomsförlopp. Hon är ju inte döende, då hade jag inte skickat ut en fråga här utan raskt ilat till en veterinär och låtit henne åka till himlen. Hunden är seg, trist och ledsen. När hon följer med mig på vår normala runda så får jag släpa henne runt. Det är onormalt för den här hunden som har varit en glad jycke hela livet. Och än en gång, det som gör mig konfunderad är dreglandet på kvällarna när hon ska sova.
 
Sv: Min hund mår dåligt!!

Tonsillit? Hon behöver sederas så man kan kolla ordentligt i halsen på henne. Kan ge alla möjliga konstiga symptom.
 
Sv: Min hund mår dåligt!!

Fast proppar o/e blödningar kan vara små o inte ge speciellt alarmerande symptom.
Att kolla halsmandlarna var en bra idé.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp