Min jämte - vildsvinsjägaren

C

Clintan

Idag var vi i ett vildsvinshägn med våran jämte, så han skulle kunna möta vildsvin under lite kontrollerade former. Under hans första jaktsäsong fick han stryk av en sugga med ungar (han undkom utan skador) och förra jaktsäsongen gick åt skogen då han var sjuk (böld i lymfkörteln som till sist fick opereras bort), så husse har inte få se hur han jobbar nu när han är vuxen, men vi blev mer än nöjda med hans sätt att arbeta med grisarna idag och han fick även mycket beröm av de som äger hägnet.

Här några bilder, inte bästa kvalitet då jag stod en bra bit ifrån honom:

Dov2.jpg


Dov1.jpg
 
Sv: Min jämte - vildsvinsjägaren

Skoj att det gick så bra!

Låter som om Ni verkligen behövde lite lyckad träning efter de tidigare olyckliga jaktsäsongerna.
 
Sv: Min jämte - vildsvinsjägaren

Vad roligt att det gick bra efter alla motgångar!! Vi ska släppa vår till hösten. Visserligen har det skjutits vildsvin för honom men han har också fått sig en och annan törn. Jag är aldrig med när de jagar så det ska bli kul att se honom agera!! Ibland undrar jag hur någon som är rädd för dammsugaren kan ge sig på stora vildsvin!! Lilla Tant Fritz!! :love:

/Timsetim
 
Sv: Min jämte - vildsvinsjägaren

Vad roligt att det gick bra för er! Det låter som det behövs lite "framgångar" för er! Vi har varit lite sugna på att kolla hur Birk reagera inför vildsvin för nu börjar de föräka sig här om kring. Men vi ska nog börja med att hålla oss utanför staketet... ;)
 
Sv: Min jämte - vildsvinsjägaren

Man får inte vara riktigt glad länge :( . Upptäcker nu på morgonen en knuta i nacken på honom och är nu orolig för att det ska vara problem med en ny böld. Han fick opererat bort 2 st lymfkörtlar i början på april. Bölden satt i/vid den ena i halsen och så hade infektionen spitt sig till en i kinden. Ska ringa vet på henne telefontid i em.
 
Sv: Min jämte - vildsvinsjägaren

Usch, sånt är ju aldrig kul att upptäcka :(
Får hoppas att det inte är något allvarligt...
Ser ut att vara en väldigt fin hund iaf :)
 
Sv: Min jämte - vildsvinsjägaren

Det var troligtvis inget allvarligt. Vet trodde bulan var en reaktion på en injektion i samband med operationen. Hon sa att det kunde uppstå en knöl där de stuckit honom 1 - 2 mån efter och hade den inte gått ner på en månad skulle jag återkomma.
 

Liknande trådar

Hästvård Kele hade ju återbesök på MK idag. Gick på släpet snällt, tvekade lite vid rampen men den var väldigt brant och luktade massa...
Svar
11
· Visningar
1 086
Senast: Nina83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp