Bukefalos 28 år!

"Min" lilla gosehäst...

T

Tiore

\"Min\" lilla gosehäst...

"Min" gosehäst sprang provlopp ikväll. Han var så duktig och söt, men galopperade tyvärr en snutt på upploppet. Tycker ändå att han var duktig :love:
 
Re: \"Min\" lilla gosehäst...

Bättre lycka nästa gång.
Mvh:

Supersvanen :banana: :banana:
 
Re: \"Min\" lilla gosehäst...

Jo, det hoppas jag åxå. Han ska kvala på onsdag, så jag hoppas verkligen att det går bra. Han har haft problem i tidigare lopp. Kanske är det stressen och spänningen ute på banan som gör att han flippar ur och börjar galoppera? Synd, eftersom han har en väldigt vägvinnande trav och det skulle nog gå riktigt bra för han om man bara kunde få han att sluta galoppera...
 
Re: \"Min\" lilla gosehäst...

Det ordnar sig nog bara han får lite mer rutin.
vad heter din häst?
Jag ska följa din häst i kvalet bara jag vet vad han heter.
Och hoppas verkligen att det går bra.
Mvh:

Supersvanen :banana: :banana:

P.s Jag håller tummarna.
 
Re: \"Min\" lilla gosehäst...

Han heter Kicking Shadow. Hoppas verkligen att ägaren inte ändrar sig och inte ska kvala på torsdag... Jag uppskattar dock att du tänker på oss :bow: Om han nu inte ska kvala så hör jag av mig på något sätt!
Vad har du för häst då?
 
Re: \"Min\" lilla gosehäst...

Det verkar som att ägaren har skjutit upp kvalet till nästa vecka... suck... En till veckas nervositet med andra ord!
 
Re: \"Min\" lilla gosehäst...

Hej Tiore!
Vad synd att din häst inte skulle kvala på onsdag men det kanske är bättre och vänta en vecka eller vad vet jag. Jag har ett litet travruss som var på utställning idag, det gick väl ganska bra hon fick 37poäng och silver medalj.
Jag har precis kört in henne och hade tänkt att hon ska starta i första mögliga lopp efter års skiftet.
Och så har jag och min styvfar en travhäst i träning, men hon är oss Fredrik B Larsson för tillfälet det beror på att vi inte har några mjuka underlag att träna på på sommrarna.
Man kan ju inte salta en 900meters rakbarna för en häst.
Men hon kommer nog tillbaka snart.
Och så har jag en gammal travhäst som har slutat sin kariär på travbarnan.
Mvh:

Supersvanen :banana: :banana:
 
Re: \"Min\" lilla gosehäst...

En silvermedalj! GRATTIS :banana: Inte illa alls!!! Hoppas att det fortsätter så!
Rider du din "gamla" travhäst eller? Jag blev iaf glad över att höra att du har kvar den även om den inte går på banan längre!
Vi har åxå lite trista valmöjligheter när det gäller träning just nu. Man kan välja mellan ridbanan, slingan bakom stallet (1,5 km lång) eller rakbanan (500 m lång). Det går inte rida ut eftersom landsvägen är stenhård trots att det är grusväg. Nackdelen med sommaren...
Ägaren valde att inte kvala i veckan eftersom Kicking ju sprang provlopp förra. Det blir för stressigt för honom. Han blir väldigt lätt uppjagad och stressad på banan och behöver nog de här dagarna på sig att stressa av ordentligt. Han är så känslig för förändringar, så det behövs bara ett hagbyte för att han ska bli orolig och då kan du tänka dig hur han blir på travet :eek:
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 255
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 639
Senast: Stereo
·
Kropp & Själ Mina händer ser rätt hemska ut....:cautious: Sedan hästen behövde barfotaboots i höstas har mina händer verkligen fått ta stryk. Bootsen...
Svar
11
· Visningar
1 055
Senast: SaraXX
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 204
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp