Bukefalos 28 år!

Min mörka hemlighet

Jag äter circadin, det är magiskt. Helt magiskt. Jag SOVER igen.
Okej.... nu får du det att låta nästan för bra ;)
Dom säger att det kan ta tre dagar innan jag får effekt av dom. Vad är din erfarenhet? Jag ska börja på liten dos och testa mig fram.
 
Vid närmare koll är det nog inte cirkadin jag fått utan det står bara melatonin 5 mg på påsen och det stämmer enbart in på melatonin AGB. Men det ska ju vara samma sak. Jag ska dela tabletten till en början. Hittade en tråd om just melatonin här på buke. Väldigt intressant! Känns nästan lite hoppfullt eller nåt....
 
Jag var hos läkaren i morse och fick nya mediciner att testa för sömnen.
Har dragit ner på oxascanden eftersom jag blir helt avtrubbad av den. Det var visserligen skönt att slippa känna ångest i två dagar men att inte känna nåt alls gjorde att jag blev mer benägen att avsluta allt.
Först ut är circadin som innehåller melatonin. Om någon har erfarenhet av den får ni gärna berätta om den.
Circadin funkar superbra för mig. Bättre sömnkvalitet somnar lättare, vaknar piggare och framförallt inga biverkningar.
Kan vara väldigt morgonseg enstaka gånger men det går över i om en timme.
 
@Cattis_E jag blev morgonseg av melatonin några gånger men då började jag ta det tidigare på kvällen istället. Innan hade jag tagit just innan jag gick och la mig, när jag insåg att jag blev seg testade jag med lite olika tider och landade på 1-1,5 timme innan sängdags.
 
@Cattis_E jag blev morgonseg av melatonin några gånger men då började jag ta det tidigare på kvällen istället. Innan hade jag tagit just innan jag gick och la mig, när jag insåg att jag blev seg testade jag med lite olika tider och landade på 1-1,5 timme innan sängdags.
Jag fick ingen direktion om när jag skulle ta det men det kan vara bra att veta. Tack.
 
Vid närmare koll är det nog inte cirkadin jag fått utan det står bara melatonin 5 mg på påsen och det stämmer enbart in på melatonin AGB. Men det ska ju vara samma sak. Jag ska dela tabletten till en början. Hittade en tråd om just melatonin här på buke. Väldigt intressant! Känns nästan lite hoppfullt eller nåt....
Det funkar så jävla bra på mig! slocknar så fort.
 
Okej.... nu får du det att låta nästan för bra ;)
Dom säger att det kan ta tre dagar innan jag får effekt av dom. Vad är din erfarenhet? Jag ska börja på liten dos och testa mig fram.
Det tog ca 12 minuter efter första tabletten så stensov jag. Okej, jag hade ett rus som liknar cannabisruset innan jag somnade första gången men det kunde jag leva med. ;) I övrigt bara positivt. Jag hade ju också sjuka mardrömmar där jag återupplevde Kukasets framfart, helt borta. Vilket gjorde att jag VÅGADE lägga mig för att sova igen.
 
Det tog ca 12 minuter efter första tabletten så stensov jag. Okej, jag hade ett rus som liknar cannabisruset innan jag somnade första gången men det kunde jag leva med. ;) I övrigt bara positivt. Jag hade ju också sjuka mardrömmar där jag återupplevde Kukasets framfart, helt borta. Vilket gjorde att jag VÅGADE lägga mig för att sova igen.
Får jag fråga din dos?

Alltså det här var precis vad jag behövde höra. Jag förstår verkligen att du hade mardrömmar av det som har hänt dig. Så skönt att höra att det fungerade på dina drömmar! Hoppas det funkar på mina med.
 
Får jag fråga din dos?

Alltså det här var precis vad jag behövde höra. Jag förstår verkligen att du hade mardrömmar av det som har hänt dig. Så skönt att höra att det fungerade på dina drömmar! Hoppas det funkar på mina med.
En tablett ca 30min innan jag måste sova. Ingen bakfylla snarare tvärtom. Jag har nästan lättare att ta mig upp på morgonen och jag är definitivt inte en morgonmänniska.

Jag hoppas att det hjälper på dig med. Nu är ju circadin en depottablett till skillnad från melatonin AKB men som jag har fattat det ska effekten vara den samma men depottablett hjäkper till att 'väcka' receptorerna mer. Men om det stämmer tänker jag inte gå i ed på.
 
Hej!

Först, fy vad du råkat ut för! Jag blir arg och ledsen bara av att läsa.
Sen, jag antar att du testat KBT? Jag kan dock förstå om du känner dig mindre lockad att prata med fler psykologer.

Angående mediciner hade jag samma syn på det som du - jag ville inte ta dom, jag ville vara mig själv. Sen provade jag och har fått byta medicin x antal gånger för att hitta nån som funkar och som hjälper mig hantera den värsta ångesten och ändå låter mig vara den jag egentligen är. För jag är inte inte ångestmonstret som deppar i hörnor och tror att alla andra vill mig illa.

Jag hoppas verkligen att du hittar ett bra sätt ur din situation, önskar jag kunde hjälpa på nåt sätt.

/L
 
En tablett ca 30min innan jag måste sova. Ingen bakfylla snarare tvärtom. Jag har nästan lättare att ta mig upp på morgonen och jag är definitivt inte en morgonmänniska.

Jag hoppas att det hjälper på dig med. Nu är ju circadin en depottablett till skillnad från melatonin AKB men som jag har fattat det ska effekten vara den samma men depottablett hjäkper till att 'väcka' receptorerna mer. Men om det stämmer tänker jag inte gå i ed på.
Det verkar vara melatonin AGB jag fått och inte cirkadin. Det baserar jag på att cirkadin inte finns i 5 mg medan den andra gör det. Eftersom vi testar oss fram får jag just nu testdoserna av PP.
 
Det verkar vara melatonin AGB jag fått och inte cirkadin. Det baserar jag på att cirkadin inte finns i 5 mg medan den andra gör det. Eftersom vi testar oss fram får jag just nu testdoserna av PP.
Jag har tagit melatonin ibland, det används vad jag förstår som förstahandspreparat i Finland vid sömnproblem vilket är jättevanligt här pga den mörka vintern och ljusa sommaren. Jag tänkte på det innan men trodde definitivt att det var något du redan testat. Men kanske används det inte lika mycket i Sverige. Vad jag vet brukar man inte få några biverkningar av melatonin, det är ju ett kroppseget ämne. Verkar fungera bra för de flesta jag vet som använt det.
 
Jag var hos läkaren i morse och fick nya mediciner att testa för sömnen.
Har dragit ner på oxascanden eftersom jag blir helt avtrubbad av den. Det var visserligen skönt att slippa känna ångest i två dagar men att inte känna nåt alls gjorde att jag blev mer benägen att avsluta allt.
Först ut är circadin som innehåller melatonin. Om någon har erfarenhet av den får ni gärna berätta om den.

Jag tar melatonin sen ca 1 månad tillbaka. Båda mina större barn tar det med, så det är en snäll medicin :)
Största tar 5 mg och mellanbarnet 4 mg. Så även mindre personer (9 samt 11 år) kan ta en högre dos så har du fått 5 mg så tänk inte på att dosen är hög utan normal. Finns vuxna som bara behöver 2 mg och jag vet en 11-åring som tar 9 mg.
Själv tar jag 4 (oftast) - 6 mg men tillsammans med 10 mg stilnoct och 15 mg oxascand. Det är en kombo som funkar för mig. Sover djupare och längre med dom men behöver dom andra medicinerna för att kunna somna. Har testat och jag kan inte somna på enbart melatonin men kombinationen är jättebra för mig :)
Tar dom ca 1 1/2 - 2 timmar innan sänggåendet (melatoninet + oxascand, stilnoct närmare sänggång).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 162
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 193
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
3 065
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 078
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp