Bukefalos 28 år!

Min mörka hemlighet

Får jag fråga din dos?

Alltså det här var precis vad jag behövde höra. Jag förstår verkligen att du hade mardrömmar av det som har hänt dig. Så skönt att höra att det fungerade på dina drömmar! Hoppas det funkar på mina med.
Hoppas verkligen att nya medicinen ska hjälpa dig! Har du provat sova med lampan tänd? Det brukar hjälpa mig när jag har mardrömmar.
Jag är förfärad över hur första psykologen betett sig och vill skicka en stor styrkekram till dig så att du fortsätter kämpa. Du har stort stöd från Buke, heja dig!!!
 
Hoppas Melatoninet hjälper. För mig har det(förvisso ihop med insomningstabletter) hjälpt mig sova bättre. Med tex propavan eller likn kan jag drömma värre drömmar.

Jag hade en period av fruktansvärda mardrömmar där jag till slut blev livrädd för att sova. Det var i en period då jag hade ptsd efter flera trauman på kort tid som ung.
Till slut fick jag en super-psykolog och efter en hel del terapi (både emdr, hypnos, och olika andra behandlingsmodeller) började jag må bättre och drömmarna ”följde med” i det och blev trevligare alt något jag inte mindes då jag vaknade.

Jag sov ofta med musik på den dåliga perioden, och hade några avslappningsövningar jag gjorde under dagen regelbundet samt innan sömn.
Bl.a. hade min terapeut själv läst in olika övningar på cd. Att det var just hennes röst gjorde mig mer trygg och lugn.
Hade också någon skiva där ljudet av musik växlade från ena till andra sidan i lurarna på ngt vis som ansågs påverka en på ngt gynnsamt vis(nå fram bättre eller ngt).

Idag har jag på ngt vis lyckats lära mig att vakna upp oftast om drömmarna blir för jävliga. Jag vet plötsligt i drömmen att jag sover och kan bestämma att vakna.
Vet fler som upplever sig kunna göra så eller rent av lärt sig styra drömmarna.
Jag upplever att jag idag ibland kan styra drömmarna. Men vet ju inte om jag kan det eller skulle drömt att jag kan det iaf. ;)

Jag vet inte om hur jag haft det och vad som löst mitt kan ge dig ngt.
Men tänkte skriva iaf i hopp om det.

Hoppas det lättar för dig nu. Blev så ledsen när jag såg allt det här.
Och du ska absolut inte känna att du stör etc i någon annan tråd heller om du behöver ventilera.
Vi är nog fler som saknat dig!
 
En halvtimme efter intag av melatoninet låg jag nerbäddad och sov som en stock!
Däremot vaknade jag efter 4 timmar med en smärta i bihålorna utan dess like, jag har dragit på mig en förkylning from Hell helt enkelt och jag fick använda både Panocod och vetekudde för att till sist somna om efter två timmar.
Så.... resultatet är lite svårt att utvärdera. Jag tror dock på en större dos, jag tog bara ca 1,2 gram i går kväll som läkaren föreslog att jag skulle börja med. Det som var väldigt konstigt var att två av drömmarna jag hade i natt kunde jag plötsligt redigera? Alltså dom var påväg att bli riktigt läskiga och då lyckades jag ändra inriktning på dom? Aldrig varit med om liknande tidigare.
 
Hej, jag ville bara tipsa dig om att man kan få personligt ombud, de kan hjälpa en i kontakter med myndigheter och sjukvård om man själv inte orkar ta alla strider eller vad det nu är man behöver göra i kontakten med dessa. Personligt ombud kostar ingenting och de jobbar fristående från alla myndigheter. Det finns i alla kommuner. Om du googlar personligt ombud och din kommun så kommer det upp vart man vänder sig för att få kontakt.
 
Hej, jag ville bara tipsa dig om att man kan få personligt ombud, de kan hjälpa en i kontakter med myndigheter och sjukvård om man själv inte orkar ta alla strider eller vad det nu är man behöver göra i kontakten med dessa. Personligt ombud kostar ingenting och de jobbar fristående från alla myndigheter. Det finns i alla kommuner. Om du googlar personligt ombud och din kommun så kommer det upp vart man vänder sig för att få kontakt.
Jag vet. Jag är dock tveksam. Jag försöker får kontroll. Inte släppa mer än jag gjort.
 
En halvtimme efter intag av melatoninet låg jag nerbäddad och sov som en stock!
Däremot vaknade jag efter 4 timmar med en smärta i bihålorna utan dess like, jag har dragit på mig en förkylning from Hell helt enkelt och jag fick använda både Panocod och vetekudde för att till sist somna om efter två timmar.
Så.... resultatet är lite svårt att utvärdera. Jag tror dock på en större dos, jag tog bara ca 1,2 gram i går kväll som läkaren föreslog att jag skulle börja med. Det som var väldigt konstigt var att två av drömmarna jag hade i natt kunde jag plötsligt redigera? Alltså dom var påväg att bli riktigt läskiga och då lyckades jag ändra inriktning på dom? Aldrig varit med om liknande tidigare.

Hoppas det löser sig för dig! Att va utan vettig sömn är verkligen hemskt för psyket.
 
Jag tror jag kanske har sovit lite O_o

Höjde dosen i går kväll till 2,5 mg melatonin och så en Panocod på det för smärtan i bihålorna och jag tror inte jag vaknat mer än nån gång i natt? :confused::cautious: Men jag har drömt, massor, men mer typ fluffiga drömmar O_o, snällare drömmar, inte våldsdrömmar.

Jag tror jag ska öka dosen lite till, till i natt. Jag tror nämligen att jag kanske klarar mig utan panocoden till kommande natt. Jag vet inte hur mycket den faktiskt påverkade nattens sömn ändå fastän det var en liten dos.
Det känns som att jag kanske är nåt på spåren här med sömnen, jag är lite osäker på dock om medicinen kommer hjälpa hela vägen ensam än . Jag vill fortfarande stänga av drömmarna eftersom det är dom som gör att det känns som om jag springer ett maraton varje natt och sova utan att vakna varenda gång jag vänder på mig eller drömmer något.

Det stör mig att det är nyår i morgon :devil:för det betyder att jag inte kan hålla mitt sömnmönster eftersom jag ska fira in nya året med min skotträdda häst i stallet som vanligt :meh: och därmed kommer jag nog inte i säng förrän runt 02 i morgon natt och jag vet inte om jag vågar ta någon medicin då eftersom klockan ringer 08 och jag ska till jobbet då O_o

Hur gör ni andra som äter mediciner för sömnen i ett sånt fall?
 
Jag skulle strunta i melatoninet om jag behövde gå upp sex timmar efter att jag lagt mig och sedan skulle jobba. Möjligen tagit en halv insomningstablett i stället när jag la mig.

En annan variant vore kanske att ta melatoninet vid cirka midnatt - men inte höja dosen som du planerar.
 
Jag skulle strunta i melatoninet om jag behövde gå upp sex timmar efter att jag lagt mig och sedan skulle jobba. Möjligen tagit en halv insomningstablett i stället när jag la mig.

En annan variant vore kanske att ta melatoninet vid cirka midnatt - men inte höja dosen som du planerar.
Jag kan inte ta det vid midnatt eftersom jag blir däckad inom en halvtimme.
Jag har ingen insomningstablett så det funkar inte för mig.

Varför inte höja dosen? Menar du just den natten eller för övrigt? Jag planerar att göra det till natten nu. Läkaren sa att det var ok.
 
Jag kan inte ta det vid minskat eftersom jag blir däckad inom en halvtimme.
Jag har ingen insomningstablett så det funkar inte för mig.

Varför inte höja dosen? Menar du just den natten eller för övrigt? Jag planerar att göra det till natten nu. Läkaren sa att det var ok.
Menar just den natten då du kommer att komma i säng så sent. Jag skulle vara rädd för att vara totalbombad när klockan ringer och därför vänta en natt med att höja dosen.
 
Menar just den natten då du kommer att komma i säng så sent. Jag skulle vara rädd för att vara totalbombad när klockan ringer och därför vänta en natt med att höja dosen.
Fast det är ju i morgon natt det gäller. Jag kan ju testa att höja till den här natten?

Tålamod är inte riktigt min grej just nu ;)
 
Jag fick häromdagen ett mail ifrån patientnämnden där dom i studien givit ett svar på min anmälan dit. Dom påstår en massa saker. Hela deras svar känns som ett stort hån och är lögn.
På inrådan av patientnämnden är dom nu anmälda till ivo. Och jag ska försöka få iväg ett svar till deras påstående till patientnämnden. Samt kräva ut alla journalanteckningar från ansvarig på studien. Ibland känner jag mig så liten :(
 
Jag tog en hel tablett i går men det gick inte riktig som planerat.
Det tog längre tid innan jag blev däckad av den, jag har på sätt och vis sovit men drömt hela natten. Vaknade jättetrött nu på morgonen.
Så jag vet inte, kanske tog jag den för sent?
Eller så är 5 mg för stor dos?
Oavsett så tar den inte bort drömmarna och jag klurar på om jag ska kombinera den och zopiklon som jag fick av läkaren?
Nu är det ju det nyår så just i natt lär inget hända men det skulle vara skönt med en plan känner jag. Jag vill bara att allt ska funka så jag får lite lugn och ro.
 
Jag tog en hel tablett i går men det gick inte riktig som planerat.
Det tog längre tid innan jag blev däckad av den, jag har på sätt och vis sovit men drömt hela natten. Vaknade jättetrött nu på morgonen.
Så jag vet inte, kanske tog jag den för sent?
Eller så är 5 mg för stor dos?
Oavsett så tar den inte bort drömmarna och jag klurar på om jag ska kombinera den och zopiklon som jag fick av läkaren?
Nu är det ju det nyår så just i natt lär inget hända men det skulle vara skönt med en plan känner jag. Jag vill bara att allt ska funka så jag får lite lugn och ro.

Zopiklon funkar oftast bra men det är jätteviktigt att man tar den när man redan lagt sig, absolut inget 15 minuter innan man tänkt lägga sig eller sånt. Vissa blir trötta dagen efter men ibland kan det räcka med en halv tablett. Jag åt dom i många år och hade inga problem med att jag va extra trött dagen efter men nu tar jag dom inte längre varje natt och då märker jag det jättetydligt om jag tar en hel tablett, tar jag en halv så funkar det
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 156
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 189
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
3 065
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 068
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp