Min rädsla begränsar mig, hjälp mig!

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

smyg

Hej, tror detta är säkert många redan har frågat om men hittade ingen tråd om det så jag försöker iaf.. :crazy:

Jag är en relativt nybörjare på det här med ridning. I början var jag jättebegränsad med min ridning för jag var så rädd att ramla av, men så föll jag av ett par ggr och det hjälpte mig att inse att det inte var så farligt.. Jag började gilla att rida heta hästar, att hoppa, när det gick fort och började fundera på att skaffa medryttarhäst.

Nu har jag kommit tillbaka några steg känns det som. Läste dumt nog en tråd här inne om saker som har hänt när folk har ramlat av, och på en gång kom min rädsla tillbaka. Jag är så himla rädd för att göra illa mig, men skulle aldrig nånsin kunna sluta med ridning. Jag rider ju ändå, hoppar ändå och ska provrida en medryttarhäst imorn. Men nu är jag så nervös!! Min rädsla begränsar mig så himla mkt, jag skulle våga så mkt mer om jag bara vågade släppa taget och inte tänka på allt hemskt som ska hända.

Snälla, jag behöver hjälp. Hur ska jag komma över min rädsla för skador och kunna koppla av, och njuta av att rida igen? Jag vill ju kunna vara lugn även med min eventuella medryttarhäst, då han kan bli lite tittig under uteritter. Behöver all hjälp jag kan få, ger upp snart :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag red som ung, men slutade i tonåren efter en olycka där jag skadade mig ganska allvarligt. Tog några år att bli helt återställd och...
2
Svar
22
· Visningar
3 116
Senast: Sesca
·
  • Artikel
Dagbok Jag bytte stall i december efter att jag hamnat dels hamnat i mellan två parter som inte var helt överens och för att jag kände mej...
Svar
3
· Visningar
1 090
Senast: cirkus
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
1 867
Senast: SkorpSmulan
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 912
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp