min "roliga" dag på axevalla i torsdags...

PiperGarden

Trådstartare
:bump: :crazy:
började ju bra med att jag slapp köra dit, vilket ju oxå resulterade i att jag slapp ta hand om sulkyn samt fixa nån som kunde rycka bakskorna. Kom i goood tid, var där strax efter 12, Pello gick i 8:e loppet (första start 13.20) och jag skulle värma henne själv efter 5:e. Fixade allting, identifiering, hämtade vojlock, pratade med kusken (!!!). Han skulle hämta henne nere i boxen vid loppet, han körde en därnere i loppet innan. Kom tom ihåg att fråga var han ville ha snörena!!! :eek:
Tittade på de tre första loppen (bla ett dåligt montélopp med 6 omstarter!!! :crazy: ) och gick sedan ner och började sela. Körde ut till värmning, men hade för korta tömmar. Ena spännet strluade så jag fick ta av vanten och ändra, bet i den och då bet jag plastbiten på ena framtanden (som jag lagade igen för 2 veckor sen!!! :mad: ). Som tur var går den inte ner till nån nerv, så det känns inte. Jaja, pållen var fin och han som skulle rycka skorna kom när jag tagit av tränset. Då bråkar hon som bara den (är dum att rycka skorna på, därför ville jag inte göra det) och håller på att lägga sig på honom hela tiden (vi snackar inte lilla hästen, utan GROV pissemärr på ca 165...). dom åkte av iaf och jag tog fram wetrapen för att linda bakkotorna, defilering lopp 7 säger dom i högtalarna!!! :eek: hästen har alltså BARA sele på!!! tror aldrig jag selat så fort i hela mitt liv... wetrap, gamascher, boots, knäkappor, spärrgrimma, huvudlag (med norsk!), tussar, tungband och murphy... ena spännet på murphyn pajar naturligtvis så jag får linda den runt på käken... :o sen hitta nån som kan köra in vagnen (är ju hopplöst med såna gästboxar själv...) när jag står där och fular mig med snörena och murphyn säger dom 4 min till def... :crazy: (är ju en bra bit till def.volten med...), ingen kusk i sikte. 2 min till defilering, fortfarande tomt men en orolig Linda... efter ytterligare en minut är jag säker på att allt sitter på plats, så då springer jag och hämtar nån som kan släppa mig, får väl köra upp hästen då... Hinner inte hoppa upp innan jag ser kusken komma, så jag går bort med henne, då har hon naturligtvis skakat ur tussarna, så kusken får sätta i dom (jag= :o ) inte ett ljud säger han. Får ju springa med, def utan käk på axevalla... :mad: kommer till volten när dom andra är på publiksidan... i loppet gick inte hästen ett steg frivilligt... ryckte tussarna in i andra sväng (2140) och först då gick hon upp i rygg, sen gjorde hon inget mer... padda... :devil: Var en lååång åktur hem... tur att det var dagstrav.
 
Sv: min "roliga" dag på axevalla i torsdags...

Förlåt men :rofl: :rofl: :rofl:
annars brukar det vara garanterad vinst efter allt sånt där strulande ;)
Bättre lycka nästa gång! :D

//Humlan som tar ut hästen och börjar sela när defileringen till loppet innan går :angel: ;)
 
Sv: min "roliga" dag på axevalla i torsdags...

tänk om det ändå vorit så väl... Fast det hade ju kunnat vara värre, jag skulle egentligen kört transporten... har aldrig varit på axevalla + har världens sämsta lokalsinne... :D Fick koden till tankkortet (bensinen räckte t.o.r. Axevalla...) och order att ringa om jag hamnade i Oslo... :devil: Fast i slutänden skickade dom med chafför... *puuhh* Hade varit fint oxå att se en platt Linda under hästen när jag skulle rycka bakskorna och dom då säger def. lopp 7... :crazy:
borde ha börjat ana oråd när hon fick nummer 13... :smirk:
 
Sv: min "roliga" dag på axevalla i torsdags...

när han sover eller? (fööresten, hur 17 vet DU det isf??!!! :eek: ) tjurpelle... :D
 
Sv: min "roliga" dag på axevalla i torsdags...

Jag tycker han är snäll och trevlig. :p

Tänk om det hade varit han den där andre som kör åt er ibland och han hade kört bort en favorit i loppet innan... och du hade satt murphyn på fel sida :eek: Det vet jag en som gjorde. (inte jag :D )
 
Sv: min "roliga" dag på axevalla i torsdags...

då hade jag bett nån annan ta hand om hästen... :D ligger ju redan risigt till efter att varit på hans personal... :D :banana:
men jag tycker mycket bättre om honom, vi brukar komma bra överens! :)
 
Sv: min "roliga" dag på axevalla i torsdags...

Hujedamej vilken dag :crazy:

Håller tummarna för nästa start ;)
 
Sv: min "roliga" dag på axevalla i torsdags...

Har du varit och "tallat" på hans personal? :eek: ;) Jag tycker han är bäst. :bow:
 
Sv: min "roliga" dag på axevalla i torsdags...

förhoppningsvis blir den inte med samma häst... hon ska betäckas i år, hoppas verkligen att det blir snart... :devil:
nä men ärligt talat så är hästen jobbig att hålla på med, vill inget och går knappt att sko... stel som en planka är hon oxå... roooligt... :smirk:
Nu har jag ju faktiskt 2 (!!!!) starthästar på jobbet, så det kanske blir den andre nästa gång?!!! :eek:
 
Sv: min "roliga" dag på axevalla i torsdags...

:o :o :o
det var faktiskt hans personal som började!!! :D
tycker oxå väldigt bra om honom, nu sen jag lärt känna honom lite mer. förut var jag lite avigt inställd mot honom, nu är jag bara lite "skraj" ibland... ;)
 
Sv: min "roliga" dag på axevalla i torsdags...

jag hade också en väldigt rolig dag på axevalla i torsdags. :smirk: lopp åtta. super sea, nummer 14.

det blev galopp som vanligt när jag är med.

//den inte såå hemskt travinsatta hästskötaren/bilsällskapet.
 
Sv: min "roliga" dag på axevalla i torsdags...

stackare, jag körde ponnyloppet och jag håller med om att monteloppet var katastrof, räcker det verkligen med 6omstarter?! vi fick ju gå runt där nere varv efter varv...usch vad arga vi var!!!!!!!!!!!!!!!!!!! men de gick ju bra sen i alla fall...
 
Sv: min "roliga" dag på axevalla i torsdags...

han och Dick ska tydligen ha diskuterat det hela med... :o :p
glömde förresten att jag faktiskt har dansat med nämnda kusk! :banana: :rofl:
 
Sv: min "roliga" dag på axevalla i torsdags...

japp, stod och tittade... dom tog en paus innan den sista och körde ju då ut en. Fast den giltiga starten såg lika hemsk ut som dom andra, tror bara dom släppte för att dom var trötta på det... :smirk:
jo, vi tänkte faktiskt på er stackars ponnyekipage, dom gick ju ett halvt lopp innan! Vad blev du i loppet?
 
Sv: min "roliga" dag på axevalla i torsdags...

Jo tack, men jag fick pengar i alla fall så jag är ganska nöjd.
 
Senast ändrad:
Sv: min "roliga" dag på axevalla i torsdags...

liten uppdatering, hästen är troligen sjuk. Var riktigt dålig i galoppjobbet idag och låg ALLDELES för högt i puls. Lät dessutom i halsen, vilket hon aldrig gör annars... Får väl se vad som händer...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp