Bukefalos 28 år!

Mina höns har gått

Sv: Mina höns har gått

Va gulligt litet hönshus !!
fina höns . :D

:bow: :bow: ja det blev jättegulligt.

Från början var det tänkt att gården skulle flyttas ut där huset står men jag kom på när vi gjort grundarbetet till stänglset att vi bygger huset där så får vi stallväggen gratis till huset :D
Huset skulle egentligen stått fritt till höger vid stängelset, där vi gjorde utökningen ist.

Vi visste inte när vi började med väggarna hur det skulle bli så jag är mäkta glad över att det blev så fint :love:
 
Sv: Mina höns har gått

Ooh, va fint!! :love: Du får mig att vilja skaffa höns :angel:

Nån dag, när jag inte bor i lägenhet, utan på liten gård.. DÅ! :D
 
Sv: Mina höns har gått

Svarade till fel person såg jag, sry :)

Måste även fråga dig, Mysko.. Galer tuppen kl 7 på morgonen? :angel:
 
Sv: Mina höns har gått

:bow:
Ja det är roligt att ha höns - de är väldigt sociala både i gruppen och mot mig :love:
 
Sv: Mina höns har gått

Jättesött! Å vad dina höns måste trivas! :love:

:bow:
Ja dom är inte så angelägna att komma ut som innan utan är inne i huset och spekar :D Dom har sandgolv så de kan sprätta även där.
Kommer att halma golvet i vinter med havrehalm så de har något att göra när det är snö ute.
 
Sv: Mina höns har gått

:bow:
Ja dom är inte så angelägna att komma ut som innan utan är inne i huset och spekar :D Dom har sandgolv så de kan sprätta även där.
Kommer att halma golvet i vinter med havrehalm så de har något att göra när det är snö ute.

Mysigt! :love:
 
Sv: Mina höns har gått

Pettson och Findus
375.jpg
 
Sv: Mina höns har gått

Oh, då så har du mycket roligt kvar i livet.
Låna några böcker på biblioteket och njut.
Det är barnböcker men både bilderna och berättelserna är obetalbara som beskrivning av livet på landet.
När du ändå är igång så kan du ju klämma några Mamma Mu också.
 
Sv: Mina höns har gått

:bow: tack för tipset :D

Kanske ska göra det någon gång när jag får barnbarn :love:
Nu har jag inte tid att slappa :devil:
 
Sv: Mina höns har gått

:rofl: min Goliat kan INTE klockan så han kan gala på vilken tid på dygnet som helst - morgon som natt :mad:

Ojoj, det är kanske mindre kul. Stör det väldigt mycket? så man vaknar osv? :angel:

våran förra granntupp gal när solen gick upp.. varför gör dom se egentligen om någon vet? :D
 
Sv: Mina höns har gått

:D nej jag är så van så jag vaknar inte :D

Ja det vet jag inte MEN dom kanske blir så glada för en ny dag ;)
Talar om för andra tuppar i byn nu ska jag ut med mina fruar och leta mat och se till så att dom lägger ägg :D

Dom lägger sig precis när solen går ner och det är väl för att rovdjuren kommer fram ur sina hålor för att jaga..
 
Sv: Mina höns har gått

Har du missat Pettson och Findus?! :eek: Då har du verkligen MISSAT något!

:eek: hur har jag levt mitt liv :D ingen Pettson & Findus!

Jag känner igen bilden så jag antar att jag varit med lite iaf :devil:
Nej jag har inte läst dessa böcker så de var väl inte intressant på den tiden.
Dröjer det med barnbarn så får jag väl låna böcker och läsa för hönsen, blir nyfiken nu :banana:
 
Sv: Mina höns har gått

Vilket härligt hönshus!

Jag hade blommehönor innan, och de påminner om Hildur och Hilda, som om någon skvätt färg på dem... ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp