Bukefalos 28 år!

Minatyr bullterrier?

DeadSerious

Trådstartare
Jag och min sambo har sedan ungefär ett halvår tillbaka gått i tankar på att så småningom skaffa en hundvalp. Det ligger fortfarande en bit fram i tiden, men vi har tittat lite på raser och bland annat blivit nyfikna på miniatyr bullterriern.

Har googlat runt och hittat en hel del information, men skulle gärna vilja höra lite mer av er som har erfarenhet - hur är dom som ras? Vilken typ av liv trivs dom med? Vad bör man tänka på när man väljer valp (exempelvis att de vita har större benägenhet att få hudproblem)? Hurpass mycket aktivering kräver dom? Hur fungerar de generellt tillsammans med andra hundar och människor?

Något jag läste på flera ställen var att man "bör undvika situationer som kan trigga kamplust", vad innebär det egentligen? Vad är en situation som kan trigga kamplust och hur har ni som har bullterrier/miniatyr bullterrier upplevt detta?

Jag vill helt enkelt veta så mycket som möjligt för att kunna få en klarare bild av om det kan vara en ras som passar oss :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 382
Övr. Hund Jag och min sambo har länge pratat om att skaffa en hundvalp och nu har båda våra liv gjort det möjligt. Det lär inte ske förrän till...
Svar
11
· Visningar
2 001
Senast: Aningsfull
·
Övr. Hund har sett en gammal tråd om hur länge man skall vänta innan man skaffar nästa hund. jag har en 5-månaders cockertik, var innan henne...
Svar
8
· Visningar
1 105
Senast: ako
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 260
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp