Bukefalos 28 år!

Misshandeln på centralen i Malmö

@landsbygdsbo det är det där jag ville åt. Vi visste inte men vi kunde ha teorier, eftersom att vi inte var där.

Jag är fullt medveten om att poliser och vakter är mänskliga och begår fel.
Men jag utgår till skillnad från många här, inte i första hand att de alltid gör fel.
Och från de filmsnuttar som fans såg jag inga direkta fel, vilket nu de senaste filmklippen även visar.
 
Jag är fullt medveten om att poliser och vakter är mänskliga och begår fel.
Men jag utgår till skillnad från många här, inte i första hand att de alltid gör fel.
Och från de filmsnuttar som fans såg jag inga direkta fel, vilket nu de senaste filmklippen även visar.
Problemet är väl att du ropar ut att det självklart är pojken som gjort fel medan det egentligen inte alls är självklart. Det du har att bedöma är vad som händer på filmen, inte före och efter. Jag anser att det kan bli problem om vi ställer oss i ett läge där vi alltid säger, oavsett vad, att det är "busens" fel. Hade detta inte uppmärksammats hade det kanske inte utretts och om vakten gjort fel hade han kanske inte heller åkt dit då. Att uppmärksamma saker är bra för då får man också ett kvitto på att det var korrekt, eller för den delen inkorrekt, agerat. Sen bör det inte dra iväg i sån smutskastning som skett utan stanna på en mer rimlig nivå men just det här fallet är ju väldigt speciellt. Det är en pojke med dåliga kunskaper i svenska som dessutom var väldigt rädd. Det ska uppmärksammas.

Vi har överlag bra vakter och poliser tycker jag. För att bibehålla det är det också viktigt att man ser över vad vi har och det gör man ju väldigt väl när saker som detta uppmärksammas. Eller hur? Sen som sagt, smutskastning på det viset är inte rätt men kommer inte gå att få bort. För ett ovant öga är det enormt starka bilder och vid något tillfälle ser det ut som om vakten lyfter och flyttar pojken en liten liten bit och om det är pojken själv som dunkar ner skallen i backen eller ej låter jag vara osagt men det är klart som tusan att man reagerar på det. Jag själv gjorde det med, det ser jäkligt klantigt ut om det var så att vakten var delaktig i lyftet så att säga.
 
Jag "ropade ut" vad jag ansåg. Och tydligen så låg mina spekulationer inte så långt ifrån verkligheten....

Jo du skrev väl som majoriteten här förutom att du blandade in uppförandet under och efter fasthållningen för att berättiga att den var korrekt. De absolut flesta anser att det är uppförandet före fasthållningen som är den enda rimliga bedömningpunkten för om en fasthållningen behöver ske.
 
Jo du skrev väl som majoriteten här förutom att du blandade in uppförandet under och efter fasthållningen för att berättiga att den var korrekt. De absolut flesta anser att det är uppförandet före fasthållningen som är den enda rimliga bedömningpunkten för om en fasthållningen behöver ske.
EH?? Såvitt jag kan förstå är det uppförandet under själva fasthållningen som ska vara rådande för den fysiska insatsen, kan jag ha så fel? ;)
När beslutet är taget, killen ska vara kvar, så är det väl killens agerande som avgör
 
EH?? Såvitt jag kan förstå är det uppförandet under själva fasthållningen som ska vara rådande för den fysiska insatsen, kan jag ha så fel? ;)
När beslutet är taget, killen ska vara kvar, så är det väl killens agerande som avgör
Men knappast för beslutet att göra en nedläggning eller överhuvudtaget hålla fast någon, vilket jag syftade på.

Det har ju inte hänt när man tar beslutet.
 
Så då delar du min uppfattning , så bra då finns det egentligen inget att diskutera mera då ;)
Det har h*n väl gjort hela tiden? Det är knappast något nytt för mig i alla fall. Däremot har h*n sagt att det är rätt utifrån det vi ser och passat på frågan om det är rätt "från start", dvs hur det sköttes från början visste vi inte då.
 
Det har h*n väl gjort hela tiden? Det är knappast något nytt för mig i alla fall. Däremot har h*n sagt att det är rätt utifrån det vi ser och passat på frågan om det är rätt "från start", dvs hur det sköttes från början visste vi inte då.
Dt visste ingen av oss, vi alla spekulerade.
och nu verkar det som vi har facit.
Att, som jag spekulerade, det blir inga reprimander för väktarna..
 
Att vakterna lade ner ungen för att skydda sig själva och ungen visade ju filmen att det var befogat. Vad grabben gjorde när han fördes bort visade ju bara hur långt han var beredd att gå. Och det bekräftade ju vakternas agerande.
 
Att vakterna lade ner ungen för att skydda sig själva och ungen visade ju filmen att det var befogat. Vad grabben gjorde när han fördes bort visade ju bara hur långt han var beredd att gå. Och det bekräftade ju vakternas agerande.
Vad har du sett för film? Den enda jag sett är på när grabben redan ligger, inte på vad som hände innan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp