Bukefalos 28 år!

Mitt livs kärlek är en kamera!

Enya

Trådstartare
Jag tycker om min kamera! Jag har tagit runt 2000 foton med den, men har ett problem. Jag har inte använt den mer än någon enstaka gång på 3 år eftersom den krånglar med batterierna. Det är vanliga AA, 4 till antalet, och den hävdar envist att batterierna är slut. Har jag tur funkar den och den visar fullt batteri och så tar jag två foton och då är batterierna slut, enligt kameran då. Jag VET att det inte är fel på batterierna och starta den igen och har fullt batteri till 10 -12 foton och så gör den samma sak. Jag har testat uppladdningsbara (visserligen var de några år gamla då), billiga och dyra batterier, inget funkade.

Så min nyfikna bror tröttnade på en gnällig Enya om att den gnälliga Enya inte har nån kamera och den gnälliga Enya VÄGRAR köpa en ny när Enyas livs kärlek är den HÄR kameran!!! Så han knyckte hem den och testar den och då jäklar funkar skiten!!! :cautious::banghead:

Har har tagit över 100 foton med olika sorters batterier, hyfsat billiga och några uppladdningsbara. Inga antydningar till att krångla, inga problem i sikte och 100% pålitlighet. Vad fasen, den skulle jag haft med mig när jag åkte på semester i maj ju!! :wtf: Då hade jag sluppit låna min brors inrökta kamera, liten, ful och plastig digitalkamera(schh säg inget till min bror!!) och sluppit att han råkat radera de få fotona jag tog med den kameran....:arghh:


Jag köpte den begagnad för en del år sedan, tror att dottern var ett halvår och det måste ha varit sommaren 2007 och då var den 10 månader gammal och väldigt välvårdad!

Det är en pentax k100D.

Min fråga består av två frågor:
*någon som känner igen batteriproblemet och vet vad det kan vara?
*vad tycker ni om kameran ni som testat den?

Mitt livs kärlek!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp