Bukefalos 28 år!

mitt sommarscema

Tinuri

Trådstartare
okej om nån vill ha bort den här tråden så får de ta bort dem, men jag skriver iaf ^^

jaa, min häst har nudå tappat en del muskler på grund av dålig sadel, jättedåligt väder, dåligt med tid, dålig foderstat mm, men som nu är under kontroll!!.. så jag har redan börjat planera hur mitt och hans shema skall se ut tills sommarlovet, då vi riktigt skall i form :)

tänkte ngt sånt här program i veckan:

-klättring i (på vintern) byns slalombacke, typ 60 m hög, plus ridning dit och hem osv, även galopp o trav
-hoppning på banan/terräng
-skrittpromenad.. låång! i bra tempo, traska i skogen osv..
-ridning på banan , dressyr om man kan kalla vårt arbete för det :angel:, cavaletti
-ridning på banan för ridlärare ;)
-terrängritt, alla gångarter :bump:
-ledigt

okej jag skulle vilja ha hjälp med att sätta dom i nån slags ordning, jag har ridlektion på måndagar (tungt o svettigt arbete då!!)
så om man skulle forma veckan från det,

tycker ni att jag skulle kunna andrå någon punkt mot något annat? typ mera terräng o mindre bana?? :bump:
in med förslag nu :) och tänk på att jag skall träna upp korset och ryggen på denna häst

tack för svar :bow:
 

Liknande trådar

Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 559
Senast: Crossline
·
Hästvård Jag kommer att ringa veterinär, men känner mig lite ensam och utan support i mitt hästägande för tillfället så det skulle vara väldigt...
2
Svar
29
· Visningar
4 597
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Min älskade hund blev akut sjuk i tisdags natt och det fanns ingen annan lösning än att åka och ta bort honom. Nu känns det bara tomt...
2
Svar
37
· Visningar
3 790
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 120
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp