Mjölkstockning?

CosmicQueen

Trådstartare
Kan katter få mjölkstockning? Vi har en kattmamma i stallet med 6 veckor gamla kattungar. För ca 1 vecka kände jag att hon var hård runt tuttarna, ca 1 cm runt om alla, nu är hon hård under hela magen, nästan som en "platta".
Är det normalt eller är det något som inte stämmer? Funderade direkt på möjlstockning?

Både mamma och kattungar mår bra.
Inte mina katter, men jag är ju orolig ändå... ;)
 
Sv: Mjölkstockning?

Låter troligt att de skulle kunna få det, men hittar inget i Apotekets hälsoråd för katt... Fråga veterinären på www.agria.se
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 085
Senast: Skjøldur
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 207
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 349
Senast: Tora
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 635
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp