P

ponnyPetra

Hej! Jag är skötare på en häst. Jag rider mest barbacka på honom. Hans sadel har börjat mögla. Jag har smörjt den. Men eftersom ägaren inte rider så mycket med sadel så ser de nästan aldrig efetr den och de har inte så mycket smörj grejor. :) Vad ska jag göra? :( och vad gör jag för att hollå bort mögelet? Det är ganska kallt i stallet på vinten. Så lädret blir ganska hårt. Nu för tiden är jag inte där så offta. Tacksam för svar :bow:
 
rengör den ordentligt!!!

det måste ju vara för att det är fuktigt i sadelkammaren, finns små säckar som innehåller nått som suger upp fukten häng dem bredvid saddlan o se om de hjälper finns bla på hööks, om de hjälper vet jag inte!

Annars borde du nog byta plats för sadeln
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 102
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 188
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 423
Senast: Spike
·
Ridning Hej! Måste först av allt skriva så att ingen påpekar det: Hästen är GRUNDLIGT genom kollad i hela kroppen, röntgen för ett år sedan osv...
Svar
5
· Visningar
1 095
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp