Stalone

Trådstartare
En vän till mig ska gifta sig i augusti och vi håller på att för fulla muggar planera hennes möhippa. Det är så väldigt svårt! Min tanke var då om någon av er har något bra förslag eller tips på vad man kan hitta på?

Det vi redan har klart:
Ses på brunch med mat i mini-format (hon älskar små saker :D)
Någon slags aktivitet? Det är den jag vill ha hjälp med!
Drinkkväll med quiz, singstar och dans

Några "krav" på denna aktivitet då:
Absolut ingen "skämma ut sig-aktivitet"
Ingenting som ses som typiskt "tjejigt" (vi har både män och kvinnor med av en anledning, gillar inte könsuppdelningen)
Gärna en feministisk touch på det (vet inte hur det skulle yttra sig bara?)
Inte dyrt, då många är studenter och har begränsad ekonomi


Så... vore underbart om ni kunde komma på något asfett att göra för henne. Mina idéer har tagit slut och tenderar bara att bli riktigt löjliga och lama ;)
 
Sv: Möhippa

Gillar hon saker som typ femkamp, laserdome, paintball, skytte, militär hinderbana, uppdragspromenad i stan (man delar in sin i lag och sen får lagen en lista med saker som ska göras, allt ska fotograferas för att gälla, och sen kan man poängsätta de olika sakerna så att saker som ev är lite jobbigare ger mer poäng och allt är givetvis frivilligt att göra), någon form av provning, dekorera cupcakes, spela in en musikvideo och parodiera på ex pojkbands/tjejbandsgenren, basta och bada från en flotte, åka museiejärnväg, genomföra ett mindre triathlon typ på för liten cykel genom slottskogen, "simma" över plaskdammen på mariaplan och springa på något roligt sätt?
 
Sv: Möhippa

Och just det, beroende på när hon gifter sig och när ni ska ha möhippan kanske det går att samplanera med något evenemang som redan finns, typ kulturkalaset, och ta del av deras utbud :)
 
Sv: Möhippa

Vi gick på Liseberg på min möhippa. Inte sådär jätteavancerat, men kul :p

(Gillar man femkamp så kanske följande kan vara intressant
5-KAMP "AFTER WORK" - 240 kr
Entré, 5 biljetter till skicklighetsspel, 3 lyckohjulsbiljetter, mat & dryckkupong för 60 kr samt 1 valfritt åk eller 1 besök på Spökhotellet Gasten
)
 
Sv: Möhippa

Jag tror nog inte det är riktigt rätt för henne (och oss andra). Men tack ändå för tipset! :)

kl

Är det ingen annan som har något förslag eller tips?
 
Sv: Möhippa

Min tanke var också uppdragspromenad eller "skattjakt", går säkert att få en feministisk touch på också.

Gokart? Betydligt roligare än jag hade trott.

Vill ni göra nåt kul ihop eller "skämma bprt" henne? Det sistnämnda typ att hon ska få prova på valfri aktivitet.
 
Sv: Möhippa

Har ni som ska vara med något gemensamt intresse? I så fall kan man ju boka in en kurs eller liknande inom det.
 
Sv: Möhippa

Kom på att fånarna på farmen som finns ute i säve är tokroligt och något som görs i lag. Inte direkt feministiskt men inte så tjejigt heller och som sagt, väldigt roligt!
 
Sv: Möhippa

När min kompis skulle gifta sig förra året tog vi med henne till en skivstudio där hon fick spela in sin egen "singel". Mycket uppskattat om man gillar sånt :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp