Bukefalos 28 år!

"Mörkar ner bilder"

L

lady_flash

Just nu så har jag min brors dator och när jag t ex ska kolla på nåns bild här inne så blir dem jättemörka! Samma bild som är jättemörk på denna datorn är helt vanlig på min egna! Nån som vet om det finns någon inställning för detta? :confused:
 
Sv: "Mörkar ner bilder"

Beror väl på vad han har för skärminställningar..
Det går ju att ändra dessa, så att det blir ljusare bilder osv..
 
Sv: "Mörkar ner bilder"

finns det inte ngon knapp på skärmen då? typ "meny/menu" och sedan + och - ? tryck där och pickla dig fram till ljusheten på skärmen.. om du sätter den på ljusaste och det ändå är för mörkt så är skärmen bränd.. jag har en sån och den är väldigt mörk trots 100% ljushet typ..
 
Sv: "Mörkar ner bilder"

Hittar inget sådant... Vad innebär en "bränd skärm" ??
 
Sv: "Mörkar ner bilder"

Fram på skärmen finns det i regel olika knappar, där man ställer in ljus bla. På min HP sitter dessa knappar (4 st) långt nere till höger.
Det är: Meny, - , + och select.
Tryck först på meny och använd därefter - eller + för att hitta åt brightness. När du gjort det, så tryck på select och justera därefter med + knappen tills du får tillräckligt ljus.
 
Sv: "Mörkar ner bilder"

alltså det är mekaniska knappar du trycker på med fingrarna (inte muspekaren) sitter dom inte på framkanten av skärmen så kan dom sitte under framkanten.. känn runt hela skärmen med fingrarna efter knappar..

bränd skärm har något med bildrören att göra.. skitjobbigt är det, bara att köpa ny om man vil ha något ljusare.. men trivs man med mörkt så kan man gott och väl använda den..
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: Myrten
·
Fritid Jag har just börjat måla lite i datorn med Krita. Jag har nyss gjort en målning i flera olika lager. Trots att jag sparat bilden är nu...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: tuaphua
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
825
Senast: Rosett
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 693

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp