Bukefalos 28 år!

Sv: Möss...

Jag bara måste berömma dig för helt underbara bilder! Jag är egentligen inte sååå förtjust i möss men dina bilder gör jag måste kolla in varenda nytt inlägg i denna tråd. Helt underbara små varelser ju! :love:

Vad glad jag blir! Tack så mycket! :D

Förstår vad du menar, jag var inte speciellt förtjust i möss heller, för små, för tråkiga osv, osv (ja, oj vad fel man kan ha :p). Hade nog aldrig skaffat mig en enda om det inte vore för Lillegris. Nu är jag ju däremot helt upp över öronen förälskade i dessa underbara små djur! :love:
 
Sv: Möss...

Har ett födelsedagsbarn här hemma idag förresten:

2rhmlfn.jpg


:angel: :p
 
Sv: Möss...

Ett försenat grattis till det lilla(!) livet. :love:

Jag hoppas kalaset blev lyckat med massor med tårta och presenter? :d :D
 
Sv: Möss...

Vill se mingelbilder från festen, vem gjorde vad? Åt Maja upp tårtan själv igen? :d Räckte Silas tungat åt fotografen? :p Hade Sickan en plan hur man snor alla presenterna? :idea: Hade Vilda, Vilma och Tilda hällt Absolut i bålen när ingen såg? :cautious: Blåste Lillegris ut ljuset själv? :banana:
 
Sv: Möss...

åh, jag är helt beroende av den här tråden. Jag är inte ens intresserad av möss men de är ju så söta :love:

Den här bilden är till omslaget av hans gangster rap debutalbum va?

silastraumld_zpsf1cfcb7a.jpg
 
Sv: Möss...

kl

Tog ett kort i mörkret med blixt på några sovande musungar, dom är så otroligt söta. Däremot fastnade inte min favorit på bild denna gång, han sticker fram med nosen underst, svart med vit bläs :D

71599_10153205541430001_73880105_n.jpg
 
Sv: Möss...

Vill se mingelbilder från festen, vem gjorde vad? Åt Maja upp tårtan själv igen? :d Räckte Silas tungat åt fotografen? :p Hade Sickan en plan hur man snor alla presenterna? :idea: Hade Vilda, Vilma och Tilda hällt Absolut i bålen när ingen såg? :cautious: Blåste Lillegris ut ljuset själv? :banana:

Höll på att skratta ihjäl mig när jag läste det här :rofl:
Lillegris tackar för grattiset! :D
 
Sv: Möss...

Hihi, TACK! :love: Ja! Men såklart, det måste varit därför han satte sig sådär! Haha, real G: Silas.

Milene: Mössen och jag tackar och bockar!!! :love:

Lycanthrope: Vilka söta små skruttar :') Den gråa där med svag tanteckning (?) ser ju helt ljuvlig ut!
 
Sv: Möss...

Kolla vad jag hittade idag :angel:

lilleskrutt_zpsa79af95e.jpg


En Lilleskrutt! :D Denna lilla filur kom helt obrydd kutandes, hann inte springa in och leta upp någon av de bra kamerorna tyvärr så skitkamran fick duga, tog med mig några äppelbitar och musfoder ut till den, knäppte några bilder, tog med hunden och sprang in och lät den vara ifred så att mamman som säkert var i närheten kunde komma och hämta sin bäbis.

Ljuger om jag säger att jag inte var frestad att plocka upp den och ta med den in, hela hjärtat skrek "Tänk om den INTE klarar sig?!" "PERFEKT KOMPIS TILL LILLEGRIS!!!" Men nej, denna var inte i behov av någon hjälp från mig, såg rätt "tjock" och go ut, pigg som bara den, skruttade runt som små musungar bör, hade dock ingen aning än om vad som var farligt och inte verkar det som för den rattade rätt upp till min sko och sprang nästan rätt fram till hunden också. (panik, panik, inga mustassar på min hund - man vet ju inte vad för sjukdomar vildingarna kan bära på) Var väl vi som kanske råkat skrämma fram den kanske, för vi lekte med vovven i trädgården. Tror det var en mindre skogsmus flicka. Hoppas jag får se henne och kanske hela musfamiljen igen. Kanske bor de här! :love:

Lilleskruttan visade att hon minsann kunde gräva redan:
lilleskruttgraumlver_zps0746cf24.jpg


Lilleskruttan på väg fram till mig:
lilleskrutt2_zps11e8db5c.jpg


Helt ljuvlig liten vilding till tjej! :love:

Tog lite kort på Silas framför en tistel som är lite för vass för att små mustassar ska kunna gå helskinnade på den så han fick sitta framför i handen istället:

sioumlassoumloumloumltis_zps6dbcfbd1.jpg


soumltasilas_zpsb9a87a9f.jpg


Bjuder på den här också :angel:

pusssilasifejjan_zps5525c26f.jpg
 
Sv: Möss...

*kl
Funderar kanske på och köpa möss, men vad är de bäst och ha för bur/akvarium ( isf vad för mått/L) ? Och vad mer ska man tänka på?
 
Sv: Möss...

Rekommenderar att läsa denna, bra artikel om man är intresserad av att köpa möss: Inför musköpet

Finns även länkar i den artikeln till andra artiklar som går in lite mer specifikt på de olika sakerna såsom: uppfödare, mat, burar, aktivering osv... Det är rätt mycket att läsa på om men det är bra mycket jobbigare att köpa möss först och läsa sen :p :D Finns mycket duktigt musfolk på den sidan också att fråga så hade jag varit du hade jag skapat en användare där och frågat där! :)

Ang. hur stor bur så ju större desto bättre tycker jag, men 130 liter är rätt okej storlek på bur. Det underlättar en del att ha stor bur också, man kan aktivera dem mer, får plats med mer däri och de blir inte helgalna om man inte hinner med att ta ut och rasta dem någon dag.
 
Senast ändrad:
Sv: Möss...

kl

Minigris har lyckats fylla 1 år, hon har varit dålig igen och fick fira födelsedagen med att bli itvingad antibiotika... Hon är bra nu igen iaf. Lillegris har agerat sjuksköterska såklart och pysslat om och till och med bäddat små sängar av toapapper åt sin älskade Minigris.

Vaktar sin Minigris:
1raringttefnaskochsaringnt023_zps384bfea5.jpg


1raringttefnaskochsaringnt025_zpsc27876fb.jpg


Pysslar om sin Minigris:
illegristarhandomminigrisen_zps1f8f9035.jpg


Sen så kom de förbannade äckliga rotkvalstrena tillbaka så jorden åkte ut igen och i med lättströ istället, Lillegris tog det mycket bättre denna gången - verkade snarare tycka det var lite spännande än läskigt. De fick två hängmattor i fleece också som Lillegris blev totalförtjust i, hon ligger och gottar sig hela dagarna i den större hängmattan:

lillegrisihaumlngmattafleece_zps093c341d.jpg


Klappa liten gosegris:
raringttefnaskochsaringnt020_zps42667990.jpg


Bägge två i hängmattan:

1raringttefnaskochsaringnt067_zpsdef62fb5.jpg


1raringttefnaskochsaringnt066_zps87cebe4a.jpg


Minigris blir det nog ingen ganster av hur hon än försöker med den här posen, lilla snuttan, haha:
blirnogingenganster_zpseb50b661.jpg


Liten studie på kliande/tvättande skogsgris:

kliabakom_zps6ac32e4f.jpg

kliafram_zps4d7729b5.jpg

ingaben_zpsa8dc4449.jpg

(Vart tog frambenen vägen?!)
 
Sv: Möss...

*fortsätter bildbomba*

1raringttefnaskochsaringnt047_zps1e19b72a.jpg


raringttefnaskochsaringnt055_zps8b5eed42.jpg


Omnomnom världens tjockaste skogsgris:
grisllille_zps99a9134a.jpg


Lillegris älskar lax och äter alltid laxen först:
grislax_zps4bdd9c8a.jpg


Minigris har däremot beslutsångest:
mini111_zps5a5f3b7f.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Möss...

Bustjejerna Vilma, Vilda och Tilda har vart ute och roat sig:

VVT1_zpsfb2100d0.jpg


VVT2_zps7a008ebe.jpg


Tilda:
T1_zps76767388.jpg

Tilda2_zps62bb3896.jpg


Vilda:
Vd2_zpsb1a226a8.jpg


Vilma:
Vilma1_zps389756de.jpg


Tittutsöttjejjer:
VT1_zps3e3a465b.jpg
 
Sv: Möss...

Sickan tänker släppa ett rap-album han med:

realgsickan_zps91a039bc.jpg


realGSikckis_zps8889994e.jpg


Han har tyvärr tagit det här med "thug life"/gangster lite väl ordagrannt och gnagde sig under en natt för några veckor ur sin egen bur och sedan in i Cedriels bur och gav sin bror stryk. Sickan klarade sig undan med lite bortsliten päls och ett hål i örat - Cedriel fick dock ett rätt rejält sår över ryggen :cry: men det har läkt men pälsen ska ju växa ut igen också. Just nu ser de bägge rätt bedrövliga ut.

Nu så står de förstås inte i närheten av varandra överhuvudtaget längre. Var nog lite väl provocerande att ha deras burar brevid varandra, är glad att det inte blev värre än vad det blev iaf och jag har lärt mig ännu en läxa... :/

Sickan Skitstövel (man kan se hålet i örat på vissa bilder!):

1_zps11a2f7f4.jpg


6_zps68085ff8.jpg


sickansoumlt_zps206173c5.jpg


3_zps6f6b91fa.jpg


hejdaringsickis_zpsd7a6b8d7.jpg


2_zps11b2d8f0.jpg
 
Sv: Möss...

Fina vita Silas fick ställa upp och sitta i en blomma och blev helt gul av pollen tillslut:

hejsilas_zpsc7ece8fc.png


3raringttefnaskochsaringnt074_zps5d88119b.jpg


raringttefnaskochsaringnt076_zpse236aea0.jpg


6raringttefnaskochsaringnt087_zps42242fef.jpg



Tjockis-Zack, han, Klara och Maja får knappt någon fet mat just nu ändå så tjockar just dessa på sig, tror det är påväg åt rätt håll med den här herren iallafall men han är fortfarande rund som en boll:

1raringttefnaskochsaringnt086_zpsa6408c55.jpg


1raringttefnaskochsaringnt068_zps7fa3b797.jpg


1raringttefnaskochsaringnt072_zps9e731dd2.jpg


1raringttefnaskochsaringnt079_zps9cc49c15.jpg


1raringttefnaskochsaringnt080_zps27cc69ab.jpg


1raringttefnaskochsaringnt092_zpsd03e315c.jpg
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag/vi har ett problem med en utav hästarna i stallet som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka. Igår tog jag den aktuella hästen i...
Svar
4
· Visningar
1 728
Senast: Leoni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 575
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 467
D
Däggdjur Hej, Fick för några dagar sedan hem en lejonhuvad kaninhona på 12 veckor. I början var hon jätterädd och så fort man ens kom in i...
Svar
8
· Visningar
1 363
Senast: dancehall
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Böjprovsreaktion vid hovböld?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp