Sv: Möss...

Jag håller tummarna att det löser sig med småttingarna och att Lillgris kommer över sorgen snart och gillar sällskapet. :)

Lite snyftig blir jag fortfarande och i synnerhet när jag tänker på hur hon pysslade om Minigris när hon var sjuk, men så är jag ett stort sjåp när det gäller djur.

Jag hade en lillgris som sprang i köket ett tag, men jag tror den insåg sitt eget bästa och flyttade ut igen innan någon av de fyra katterna blev närmare bekant med den. Jag har bara hittat en olycklig stackare några dagar tidigare men inte fräckisen som var ute och sprang mitt framför mina ögon och härjade på diskbänk och spis! :o
 
Sv: Möss...

Måste bara att säga att jag läste hela tråden igår, och nu vill jag också ha möss! Jag gillar inte ens möss :p Dina är ju så söta att man dör lite inombords.
 
Sv: Möss...

Åh, tack! Haha, med tanke på alla problem jag har haft med dessa små liven under hela trådens gång så trodde jag nog mer att tråden skulle avskräcka folk från att vilja ha möss! :p
 
Sv: Möss...

Lillegris säger bestämt ifrån att hon inte vill ha en enda av mina andra möss som sällskap. Hanarna går inte, hon blir så jäkla sur på dem efter ett tag att jag är rädd att hon ska skada dem eller att de kommer sätta hårt mot hårt och ge Lillegris en sjujäkla omgång. Provade med två väldigt olika honor: Maja och Klara också, en och en förstås, men istället för att bli stressad som Lillegris har blivit av hanarna (tills hon får nog och blir sur istället) så var det full on attack mode inom 30 sek, fick fiska upp tjejjerna rätt omgående. Var jättesynd om dem, de pep helt skräckslaget men Lillegris hann iallafall inte få in något bett, tack och lov. Vet inte om hon kommer ihåg att de har varit dumma mot henne innan, men hursomhelst vågar jag inte testa mer nu. Lillegris har sagt sitt och hon vill helt enkelt inte.

Såhär söt är hon inte när hon försöker mörda mina andra möss ;):
Zzzlillegris_zpsc286a25b.jpg

ZZzkogisgris_zpsa852ef5a.jpg


Jag tror inte jag har sagt det här heller men Tilda fick en tumör och jag blev tillslut tvungen att avliva henne, hon slapp lida av den iallafall och hade nog ett rätt bra liv fram tills sin död trots allt. Saliga Tilda till höger:
VT1_zps3e3a465b.jpg


Tjejjerna fick ju ett nytt ställe att bo på också för ett bra tag sen, tror inte jag har visat det heller?
mustjejjernas-hem.jpg

Totalmåtten är 220 cm x 80 cm x 40 cm och helt fullproppat med aktivering för mina vandaler till mushonor.

Zack har varit en jättejättebusig mus hela veckan, först trillade han ur sin bur och var på rymmen, sen gjorde han det igen, och igen och här någonstans inser jag att han faktiskt inte trillar alls utan helt enkelt hoppar ur, eller hur fasiken han tar sig ut för hans bur står ca 170 cm högt upp och enda vägen ner som jag kan se är fågelvägen... Orkar inte fixa rymningssäker bur heller, har inte tid, så jag har ställt ner den på golvet istället och så får han springa lös bäst han vill inne i badrummet, då kan han iallafall inte skada sig genom att hoppa ur buren och så kan han inte ta sig ur rummet heller, eller förstöra något.

I köket som han har visat en förkärlek att rymma till så finns det sjukt mycket kryphål bakom listerna under skåpen, och sladdar... så där vill jag absolut inte ha honom!!! Blev typ rädd när något litet och snabbt kom springandes i hundratjugo rätt mot mig på morgonen (och hjärnan inte funkar som den ska än och man inte fattar att det är ens egen rymling till busmus som kommer kutandes...)
" GE MIG GODIIIIS MATTE!! GODIIIS!!!"
"VAD I!? HJÄÄLP! TA BORT DET DÄR! VAD ÄR DET!? - åh, jaha, hej Zack, var det bara du... VAD. GÖR. DU. I KÖKET!?"

Zackisadventsmus_zpse8b12294.jpg


Zackisbusmus_zps22354486.jpg


Zackissoumltmus_zpscc572d07.jpg
 
Sv: Möss...

Håller med Hyacinten, hjälp vad dina muslingar och bilderna på dem är hjärteknipande! :love:
 
Sv: Möss...

Älskar denna tråden. Går in regelbundet för att läsa och titta på alla bedårande bilder.
Du är den bästa musägaren jag vet om!
 
Sv: Möss...

Nämen vad kul! Tack så jättemycket! :bow:


Hyacint + Mia_R: Hihi, ni är så snälla! :love:


kl
Här kommer några bilder på Sickan Busmus:

DSC_3020_zps4d0a1263.jpg


DSC_3027_zps38060283.jpg


Sickan1_zps0facd2a2.jpg


DSC_3007_zpsb6486f93.jpg


Denne lille skrutten är en riktigt, riktigt trevlig herre:
DSC_3015_zps4d59a4ef.jpg


Har gett mig fasiken på att jag ska få ihop några fina julbilder så småningom, räcker ju med att jag totalmissade att ta kort under de två veckorna hösten var sådär underbart vacker (surar fortfarande lite över det! :p). Inomhusbilder blir ju sådär i jämförelse med utomhusbilder tycker jag, och nu är det alldeles för kallt för små möss att vara ute, men skam den som ger sig!!!
 
Sv: Möss...

Vad smart!!! Tack för det tipset! :D Ska se om jag kan få ihop något sådant jag också.
...och vilka jättefina råttor. Väldigt vackra lingonögon på den översta :love:
 
Sv: Möss...

Mus på golvet :eek: På rymmen?

001sikkis_zpsb8960a48.jpg


001sicksicksick_zps61d74d48.jpg


:D Denna lilla herren är så duktig att man kan ha honom lös lite överallt:

001_zps354cc3cd.jpg


Han och Silas är de som är bäst på det här av tammössen, de tar ett varv, nosar runt lite, skuttar omkring och sen kommer de springande tillbaka,
helst vill de komma upp i handen men struntar man i dem så kan de få för sig att klättra upp för benen... :eek: Man får tänka på vart man sätter fötterna!

Sötsickan i sin bur:

001soumltsick_zpsf013a8ae.jpg


Varför jag gillar öppna burar så mycket, man möts jämt av det här:

001hejsickis_zps21f002d1.jpg


001soumltsilas_zps9ce36c20.jpg



Älskade Lillegrisen, mitt lilla skogsspöke :love:

001lillegris2_zps53198521.jpg


Synd att hon ska behöva vara ensam alls, men de andra mössen tycker hon ju inte om så det är inte så mycket jag kan göra. Hon verkar vara ok med att vara ensam-mus nu dock, kräver ju mycket mer ompyssling och så förstås men i början SKREK hon ju på mig ibland om hon kände sig bortglömd (typ: MAMMA NU HAR DU GÅTT FÖRBI MIG MINST 100 GÅNGER!!! TA UPP MIG NUUUUUUUUUUU!!!) det gör hon tackochlov inte längre. Höll på att få en hjärtattack första gången liksom, kan ibland vara en väldigt verbal skogsgris den där! Man vet iaf vad hon tycker och tänker om det mesta!
 
Senast ändrad:
Sv: Möss...

Har nu mera bara 6 st tjejjor kvar (totalt: 10 möss) Kajsa fick sina änglavingar och flög till himlen, hon hann aldrig bli 1 år ens.
Känns forfarande rätt tungt fastän det var i december hon gick bort, hon var en storfavorit här hemma så jag saknar henne lite extra mycket... :(

KAJSABAJSA3_zpsb6515030.jpg


Så allt som allt har jag bara 10 möss kvar nuförtiden, men men här är lite bilder på mina kvarvarande tammustjejjor iaf.

Klara, Alma, Vilda, Hilda:

001vildaalmahildaklara_zps953f0e5a.jpg


Klara, Vilma, Maja:
001klaravilmamaja_zpscc228963.jpg


Hilda:
001hilda_zps265ae806.jpg


Chokladpralinerna a.k.a Maja, Hilda, Vilma:

001majahildaalma_zpsea2bf7c1.jpg


Smör är väldigt, väldigt gott :p
 
Senast ändrad:
Sv: Möss...

Och så försökte jag ta lite finare bilder inomhus också.
Sickan var mest samarbetsvillig, Silas tyckte det var skittråkigt att sitta i buketten så det blev
inte så många kort på honom där man ser att det är en mus och inte bara vitt ludd haha.

Såhär blev bilderna tillslut iaf:

001ssssickiiss_zpsa56a6bef.jpg


001sssiikkk_zpsf98b6d24.jpg


001sssssssssikkk_zps5d2cf4e3.jpg


001sicksickin_zps9a469922.jpg


001Sickan_zps884ebd0c.jpg


001sickann_zps2e17b3a2.jpg


Lingonögda spöket Silas:

001ssilas_zpsa03a782b.jpg


001silas_zps5c91806d.jpg
 
Sv: Möss...

Puh, sista tiden har varit påfrestande att kolla efter uppdateringar. Det var med viss nervositet jag öppnade tråden idag av rädsla att något skulle hänt Lillegris. :nailbiting:

Tack och lov var det bara den vanliga sockerchocken av bildkavalkad på snötnosarna. :D
 
Sv: Möss...

:love: Åh, du är så söt! :love: Lillegrisen mår så bra så, hon säger till när det är något som inte passar henne - väldigt tydlig med vad hon tänker och tycker den damen. Det är skönt, så slipper jag gissa! :D
 
Sv: Möss...

Haha, det här är typ världens sämsta bild men tyckte den blev lite rolig.
Lillegris igårkväll, jag fick mustassar i hela ansiktet:

Lillegriskladd_zpsa014781d.jpg
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag/vi har ett problem med en utav hästarna i stallet som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka. Igår tog jag den aktuella hästen i...
Svar
4
· Visningar
1 718
Senast: Leoni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 563
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 459
D
Däggdjur Hej, Fick för några dagar sedan hem en lejonhuvad kaninhona på 12 veckor. I början var hon jätterädd och så fort man ens kom in i...
Svar
8
· Visningar
1 342
Senast: dancehall
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp