Moll.
Åh, vilka minnen bara det ordet väcker....
Som jag saknar min Moll hoppsadel som stals när jag bodde i Göteborg 1988.
Moll sadlarna fanns på deen tiden som hoppmodell med "jätte"stora klossar både fram och bak.
Den senare hoppmodellen var nästan helt utan klossar.

Vet inte om den fanns som dressyrmodell.

Men den är mycket riktigt tysk och som jag minns det så var kvaliten då fullt i klass med Passiers.

Dom jag har sett har alla varit i naturfärgat läder som mörknat i takt med smörjning och användande.

Hur har du kommit i kontakt med dessa sadlar?
Jag har annonserat efter en sådan men inte fått några svar.
 
någon som inte minns att hon skrivit denna tråd :o

stallägaren har en sådan sadel som inte är andvänd på flera år som har lånat ur den till mej, eftersom jag bara har galoppsadeln som passar till min häst nu. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Har kollat på en pessoa sadel 16 tum, sitter bra på hästen och sätet är bra för mig men stropparna är för korta och eh gjord på 130 är...
Svar
8
· Visningar
739
Senast: Sorgsen
·
Kropp & Själ På Youtube finns det nu en serie "7 vs wild" på tyska. Men det är en stor succé i Tyskland. Jag följer den och tycker att det är kul...
Svar
1
· Visningar
227
Senast: bettysmatte
·
Samhälle Vilka är bra, vilka är gratis och vilka är kanke inte gratis men definitivt värda pengarna? Helst polistiskt obundet Är intresserad av...
Svar
11
· Visningar
457
Senast: Kadi
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
653
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp