Bukefalos 28 år!

Mondial du Lion 2014

Härligt med två Jaguar Mail avkommor i topp
De är fina men de har ju typ legat i årgångstopp i Frankrike sedan första årgången kom ut på CIC1* nivå för några år sedan.

Frågan är bara vad som händer med dessa lovande unghästar mellan två och trestjärnigt.. :confused: De äldsta avkommorna är ju elva år och tyvärr inte särskilt vanliga på trestjärnig nivå :(
 
De är fina men de har ju typ legat i årgångstopp i Frankrike sedan första årgången kom ut på CIC1* nivå för några år sedan.

Frågan är bara vad som händer med dessa lovande unghästar mellan två och trestjärnigt.. :confused: De äldsta avkommorna är ju elva år och tyvärr inte särskilt vanliga på trestjärnig nivå :(

Jag har en hemma i stallet som mkt väl kunde ha varit på den nivån.... Om inte om funnits :(

Super mamma som gått *** och rör sig väldigt bra och hoppar fantastiskt. Men så kom det där om igen..

Buköppnad två gånger vilket gjort att hon inte gjort något alls :(

Ja jag undrar också var de tar vägen för de finns ju och har presterat som unghästar.
 
Jag har en hemma i stallet som mkt väl kunde ha varit på den nivån.... Om inte om funnits :(

Super mamma som gått *** och rör sig väldigt bra och hoppar fantastiskt. Men så kom det där om igen..

Buköppnad två gånger vilket gjort att hon inte gjort något alls :(

Ja jag undrar också var de tar vägen för de finns ju och har presterat som unghästar.
Tradigt med din häst. Men oxå ett intressant ämne gällande vart de lovande unghästarna har tagit vägen. O_o
 
Dom hoppar kanske inte tillräckligt bra när det väl kommer till kritan, eller så är dom inte så modiga. Eller så har dom ingen hållbarhet. Nått av de tre måste det ju vara.
 
Dom hoppar kanske inte tillräckligt bra när det väl kommer till kritan, eller så är dom inte så modiga. Eller så har dom ingen hållbarhet. Nått av de tre måste det ju vara.

Fast jag tycker att de absolut hoppar tillräckligt bra. Men något måste det ju vara eller så är de helt enkelt lite sena.

Vet inte riktigt när han började att betäcka utanför Frankrike, de två första årgångarna var bara i Frankrike dvs 02 och 03. Han kom till Sverige 2007 och det var ju en hel del med i Falsterbos unghästchampionat ffa bland 6åringarna
 
Fast jag tycker att de absolut hoppar tillräckligt bra. Men något måste det ju vara eller så är de helt enkelt lite sena.

Vet inte riktigt när han började att betäcka utanför Frankrike, de två första årgångarna var bara i Frankrike dvs 02 och 03. Han kom till Sverige 2007 och det var ju en hel del med i Falsterbos unghästchampionat ffa bland 6åringarna
Fast i mitt fall som utlandssvensk ser jag ju inte de svenska lika myket som jag ser de franska och de lyser med sin frånvaro.

T,ex den charmiga och lovande Risotto Mail som i år är nio har inte tävlat internationellt sedan han vann CCI2* Ligniéres förra året.

Pin up de Mai som är elva och från första årgången och tidigare reds av först Nicolas och därefter Pierre Touzaint har inte gjort mer än tvåstjärnigt och gick i år JEM i Bishop Burton för Italien.

Quatmando som är tio har inte heller gjort mer än tvåstjärnigt.

Pomme d'Helveibey (11 år) är den enda jag på rak arm kan komma på som gjort trestjärnigt och den drogs tillbaka innan hoppningen i CIC3* Le Pin förra året och har inte tävlat internationellt i år.
 

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 360
Senast: Jerseyite
·
Fordon Jag bor i Valdres. Allt här lutar, mer eller mindre brant. Dessutom är det is och snö oktober-april. Förra bilen (Caddy) hade en knapp...
Svar
18
· Visningar
1 790
Senast: Jeffery
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: Happimess
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
227
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp