Mor och dotter riskerar djurförbud

Sv: Mor och dotter riskerar djurförbud

Säg inte det....de (djurskyddet) sköt ju en häst på plats, med motiveringen att den hade en fraktur och var vanvårdad för att den tappat päls (vilken den rasen gör i samband med pälsfällning).

Det visade sig ju vid obduktion att hästen hade fått en hovböld.
 
Sv: Mor och dotter riskerar djurförbud

Visst du har rätt, men jag tycker inte att djuren ska "offras" för att de behöver vård. Rent krasst. Djuren förtjänar nåt bättre helt enkelt, där de kan må bra och känna sig trygga och få ett värdigt liv.
Sen behöver människorna också hjälp, men inte på djurens bekostnad!

Ursäkta mig, svarar du på det jag skrev?

I så fall får du nog ta och läsa en gång till.
 
Sv: Mor och dotter riskerar djurförbud

Men då är det ju bara en tidsfråga innan djuren blir sjuka också...

Men visst, jag kan omformulera mig.

Det är sällan polisen tar djur utan anledning.
 
Sv: Mor och dotter riskerar djurförbud

Hästen på bilden är samma häst som är med i HN's artikel. Ser han vanvårdad ut? Rikta kameran "rätt" och i fel väder så kan du få vilken häst som hellst att se vanvårdad ut

Menar du att alla dessa poliser, djurskötare, veterinärer etc (detta är ett antagande, finns ingen fakta att de var där mer än vad som nämns i artikeln) som var på gården såg en helt frisk häst men som i deras ögon såg vanvårdad ut? Att de beslagtog en häst som egentligen mår bra? Suck... Nästan ännu värre att du tycker/tyckte (jag kan ha missförstått) att hästen mått bra? :S Kan du förklara balkgrunden?
 
Sv: Mor och dotter riskerar djurförbud

Säg inte det....de (djurskyddet) sköt ju en häst på plats, med motiveringen att den hade en fraktur och var vanvårdad för att den tappat päls (vilken den rasen gör i samband med pälsfällning).

Det visade sig ju vid obduktion att hästen hade fått en hovböld.

Hände detta på denna gård? Eller har detta hänt vid ett annat tillfälle?
 
Sv: Mor och dotter riskerar djurförbud

Det hände inte på denna gård.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hippson har tidigare skrivit om ett par som trots djurförbud fortsatt att ha och hantera bland annat hästar. De har försvarat sig med...
Svar
0
· Visningar
671
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 121
Senast: Pratsch
·
L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 881
Senast: Motacilla
·
  • Artikel
Dagbok Ska försöka fatta mig kort, även om det blir svårt. Men jag har ett litet dilemma som jag behöver spåna kring. Jag har ett jobb som jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 372
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp