Bukefalos 28 år!

Morris & Nolan

ankic

Trådstartare
Vilka modeller finns av Morris & Nolan ? Hopp, Dressyr, Allround ?

Skiljer sig bomvidden och sitsen mellan de olika modellerna i samma storlek ?
 
Det finns många modeller, de som säljs i Sverige hör till serien Gold collection såvitt jag fått höra. (Det är alltså inte alla som säljs här.) Googlade en snabbis och hittade vad jag tror är generalagentens hemsida, och där listas modellerna: Dressyr, Dressyr FR (utanpåliggande stöd), Dressyr Junior, Dressyr Junior+, Flatback, Junior Flatback, Junior+ Flatback, Island och Junior Island.

Sitsens storlek (eller snarare utrymmet i sitsens storlek) påverkas av hur sitsen utformats. Djup, stoppning osv. Som med alla sadlar.
 

Liknande trådar

Utrustning Vi söker en morris&nolan till vår C-ponny welsh. En stallkamrat har en sådan, men det verkar vara svårt att få tag i den vi vill ha...
Svar
5
· Visningar
552
Senast: ExtraW
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 017
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
923
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 359
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp