Bukefalos 28 år!

Musbesök i buren....

M

MollyMatilda

Vad gör man åt det? Har ni haft samma problem?

Har några gånger sett en liiiiiiiiten skogsmus sitta på övervåningen av kaninburen där maten finns. Vi har en del som är inbyggd och sen en stor del (2x4 meter som är med hönsnätsgaller). Kaninerna kan skutta runt och välja om de vill vara inne eller ute och uppenbarligen musen också. Spelar det nån roll för ninerna att de får musbesök ibland? Dotterna såg den springa in under vår altan så det är där den bor men äter sig mätt hos ninerna :o)
 
Sv: Musbesök i buren....

Det spelar nog ingen roll för kaninerna, inte sålänge du inte har små ungar i alla fall.
Men har kaninerna fri tillgång till kraftfoder eller vad? en mus skulle inte hinna komma åt mina kaniners mat, det enda de har fri tillgång till är hö.
 
Sv: Musbesök i buren....

Jo det är just det... jag har en 5 och en 9 åring som är massor i buren med ninerna. Känns lite olustigt med en råtta/mus där också:crazy:. Tror den äter morötter och det finns oftast kvar lite pellets också,
Kaninerna brukar inte äta allt på en gång utan lite då och då under dagen.

De är 2 st lejonhudave 9 månader och får dela på ca 1 dl foder per dag + 1 morot. Fri tillgång på hö och äppelkvistar. Är det FÖR mycket eller?
 
Sv: Musbesök i buren....

Jag menade kaninungar (som musen kan skada).

1 dl pellets på två kaniner bör inte vara för mycket, nej. Kruxet när de har fri tillgång är bara att de ofta äter för lite hö då (och att de blir för feta).
 

Liknande trådar

Däggdjur Efter mycket funderingar fram och tillbaka hämtade vi en till kanin i går söndag (vi har en kastrerad ettårig dvärgvädur sedan innan som...
Svar
4
· Visningar
1 444
Senast: Blyger
·
Däggdjur Vi kommer flytta in våra kaniner så att de har större utrymme och säkrare. Två av dem (honorna) kommer troligtvis att vara i en hage i...
Svar
17
· Visningar
2 053
Senast: dotzie
·
Tjatter Det är en sen augustikväll. Som så många andra dagar i denna förrädiska månad öser regnet ned. Det är blött överallt, särskilt på...
66 67 68
Svar
1 353
· Visningar
52 135
Senast: Sasse
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 239
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp