Mutter över nattuggla till sambo

Det är bara att gilla läget faktiskt. Ibland klaschar tiderna och man störs av den andre. Det är så livet är. Visst får man visa respekt sins emellan, men det innebär också att ifall han vill vara vaken så får han det.

Jag kan se båda sidor av myntet. Jag går upp kl 05.30 på morgonen, men jag lider av sömnproblem, så jag kan lätt vara uppe långt efter midnatt. Och på mina lediga dagar är det ingen ordning alls. ;) Jag hatar att bli väckt av min sambo när jag ska upp tidigt, samtidigt som jag själv hatar att ligga i sängen fast jag inte vill.
Ja, inte kan man tvinga sin partner att lägga sig samtidigt bara för att man själv är lättväckt och störs av att den andra är vaken. Det skulle inte vara min partner länge till om det kom på tal! Jag är nattuggla och lägga mig precis när jag själv vill. Punkt. :D
 
Nu är den stackars TS lättväckt så jag tyckte att det gick lite före just den här perioden då nattugglan var ledig. :)
Fast det är ju just när man är ledig man faktiskt vill passa på att vara uppe senare än vanligt. När man jobbar kan man ju inte vara uppe på det viset.
 
Fast det är ju just när man är ledig man faktiskt vill passa på att vara uppe senare än vanligt. När man jobbar kan man ju inte vara uppe på det viset.
Jamen självklart ska han vara uppe om han vill det! Däremot kanske han är ok med att bli väckt en stund på morgonen eftersom han vet att han kan sova vidare när den morgonpigga gått till jobbet.

Det här är ju egentligen ett ickeproblem i mina ögon eftersom det handlar om några veckor bara, jag har fått uppfattningen om att problemet inte finns vid normala rutiner?

Har man däremot olika dygnsrytm i sitt vardagliga liv och det stör så är det ju ett större problem.
 
Jag sover i perioder med 1 öronpropp. Ingen i örat mot kudden. Då somnar jag men slipper den där isolerade känslan.
Vi går alltid i skift, jag upp vid 04.30, sambon går och lägger sig efter midnatt nån gång och går upp med BARNET kl 7-8.
Helvetet skulle få frysa till is innan jag sympati-gick upp på morgonen med sambon om det var tvärt om.
 
Jag sover i perioder med 1 öronpropp. Ingen i örat mot kudden. (...)
Vi går alltid i skift, jag upp vid 04.30
:eek:
Hallå, det finns en lösning för det där, det kallas "lägesändring" på fackspråk och rent praktiskt så sätter du proppen i det andra örat och vänder dig om, så slipper du både liggsår och att vakna okristligt tidigt! :D
 
:eek:
Hallå, det finns en lösning för det där, det kallas "lägesändring" på fackspråk och rent praktiskt så sätter du proppen i det andra örat och vänder dig om, så slipper du både liggsår och att vakna okristligt tidigt! :D
vakna och vakna, klockan ringer :D
Jag är kontorssmänniska med absurda vanor och börjar frivilligt jobba 06.00 för att kunna få vardagen med BARN att funka:)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 814
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Jag tänkte att någon här kanske kan ha någon idé om varför det kan bli så, och om det finns något man kan göra åt det, andra mediciner...
Svar
11
· Visningar
2 702
Senast: SiZo
·
R
Småbarn Jag har två barn på 7 respektive snart 5 år. Storebror har adhd och är extremt fäst vid sina skärmar, särskilt på vardagskvällarna när...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 333
Senast: Raderad medlem 19815
·
Katthälsa Har en 5årig huskatt som varit kastrerad sen 5-6 månaders ålder. Han kom hit som kattunge, men antagligen för tidigt för att lämna...
Svar
16
· Visningar
2 114

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp