Bukefalos 28 år!

Mycket foglossningar...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mycket foglossningar...

Jag låg på dubbla madrasser varav en tjock supermjuk (egen)under "väntetiden". Sedan när det drog igång stod jag upp och hängde och gungade i ett sånt där gåbord man kan låna på sjukgymnastiken. (jag jobbar 40 m från BB och hade redan lånat gåbordet för att fixa jobbet så jag tog med den)

Helt suveränt! Tyngden och livmodern gjorde allt jobb, sedan när jag inte kunde hålla emot längre la jag mig ner på dubbelmadrassen på förlossningsbritsen och klämde ut bebin på två krystvärkar :D Jag lovar att foglossningen var det sista jag tänkte på i den stunden!!
 
Sv: Mycket foglossningar...

Jag hade extremt besvärligt med foglossning, sjukskriven från vecka 26 :cry: och jag hade en jättejobbig förlossning som t.o.m slutade i akutsnitt... Så tyvärr kan inte jag dela med mig av några positiva erfarenheter, men det finns säkert någon som kan :smirk: Lycka till iallafall och hoppas bebis kommer ut snart :)
 
Sv: Mycket foglossningar...

Hade foglosning från v 12 ca tror jag. Hade ont hela graviditeten här är några tips.
Sitt inte med bena i kors.
Skaffa ett höft bälte finns att köpa på internet.
Försök hålla igång så gått det går under graviditeten många säjer att tränar man inte under graviditeten så får man svårare förlosninge skitsnak men det är en fördel när man sedan ska komma igång efter forlosningen. Kände det som om jag var i obalans.

Jag hade ingen foglosning på min första förlosning som tog 16 timmar vet inte riktigt hur jag räknade fram till det.
Men när jag belv gravid med min lilla ficka kajsa fick jag bäckenupplukring och slöade i 8 månader. Hade en gansak lätt förlosning (tog 6 tim)anser jag använde bara lustgas min första förlosning hade jag inget men det berode nog inte på mig utan på barnmorskan.

Ps om det är ditt första barn setill att du har en bra barnmorska när du ska föda kasta ut dom som du inte tycker om.

Hoppas att detta kan hjälpa dig...
MVH Karin
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 381
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 250
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 540
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 475
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp