MYCKET VIKTIGT!!!!!!!!!!

B

Berra_lover

**behandla ALDRIG en häst illa**
**sjänkla ALDRIG om du bromsar samtidigt**
 
men jag tycker man skänklar ofta när man bromsar, hur ska man annars lyckas få samling!? man kan ju inte alltid låta hästen springa som den vill heller, men visst, jag förstår hur du menar....
 
du kan ju inte skänkla samtidigt som du håller emot.
det bli ju dubbel sidig hjälp. du behöver inte alls göra detta för samling :)
 
Man stannar med sitsen = problemet löst. Då behöver man varken hand eller skänkel, och man kan lätt bjuda in hästens rygg under sig för en balanserad och samlad halt.
 
**behandla ALDRIG en häst illa**
**sjänkla ALDRIG om du bromsar samtidigt**

Öhhh... vaddå?
Jag brukar ju alltid behandla hästen illa samtidigt som jag sliter i tyglarna och sparkar hål i sidorna med sporrarna :angel:
 
Förstår inte riktigt meningen med tråden... :confused:
Nej, ok vi loooovar att sluta misshandla våra hästar, jag hör ju åxå till de som älskar att slita i tyglarna och sparka med skänklarna samtidigt :angel:

/Malin
 
jag förstår inte heller. men när jag vill att hästen ska sätta under sig mer när jag rider så håller jag emot med tyglarna och driver på lite med vaderna utan att hästen ska öka tempot, de hästar jag ridit och rider lyssnar även jätte bra, eller ja till och med bättre, när jag gör avsaktningar för då driver jag ju ingenting....eller ja, hur det här nu blev är ju usel på att förklara :crazy: :cry:

Men det är ju tur att det finns såna godhjärtade människor som dig som alltid gör rätt när det gäller hästar, tänk om vi alla kunde vara så :D
 
**behandla ALDRIG en häst illa**
**sjänkla ALDRIG om du bromsar samtidigt**

Jomen visst måste man använda skänklarna samtidigt som man samlar hästen. Har själv påbörjat lite småövningar med att få hästen att trampa (ska senare bli passage och piaff) och då måste man driva på samtidigt som man "håller tillbaka". Menar såklart inte att man ska sitta och sparka på hästen men drivningen framåt behövs defenitift vid så mycket samling som en piaff behöver.
 
Förstår inte riktigt meningen med tråden...

Är det inte rätt uppenbart att det är skrivet av en ung person som fått någon typ av aha-upplevelse på sin ridlektion eller i stallet. Ni behöver väl inte vara så syniska :mad:

Obs. Gäller inte bara Freyr förstås!

/Marie
 
Har du sett dom andra inläggen hon skrivit?

Det verkar som om någon van Buke-användare skaffat sig ett andra nick och skrivit ett antal barnsliga frågor snarare än en seriös användare...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En förundersökning om djurplågeri har nu inletts mot den elitryttare som misstänks för att ha behandlat sina hästar illa. Detta efter...
Svar
0
· Visningar
109
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En svensk hoppryttare på elitnivå anklagas för att behandla sina hästar illa. Flera hästskötare som har jobbat på hans stall vittnar om...
Svar
0
· Visningar
200
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Hästnyheter Flera hästskötare som jobbat hos en manlig svensk elitryttare i hoppning berättar i en artikel hos Sportbladet om hur de vid flera...
Svar
1
· Visningar
3 406
Senast: Gunnar
·
Hästvård Vi har hittat en häst som är perfekt på alla vis. Dock har stallet den står i skabb och hästen är synligt drabbad. Är det idiotiskt att...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Flytta eller ej?
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp