Bukefalos 28 år!

Mycoplasma

Nenne

Trådstartare
Lång historia kort. Min misse blev inlagd för att sondas när han slutade äta och man upptäckte då en bukspottkörtelinflammation. Han blev behandlad kom hem och mådde bra. Fram tills för en vecka sen när han slutade äta igen. Vetbesök i måndags och då trodde man att det var bukspottkörteln som hade flammat upp igen. Prover togs. På tisdagen upptäckte man att han hade sår i munnen och därför ville han inte äta. Ytterligare prover togs och han testade positivt för mycoplasma och calici. Vi väntar fortfarande på svar på odlingarna på såren.
Han behandlas nu med antibiotika för mycoplasman.

Är det någon som har erfarenhet av en katt med mycoplasma? Vill veta så mycket som möjligt :)
 

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 806
Senast: emma-vsm
·
Hundhälsa Min engelska staffe/amerikanska bulldog blev i höstas akut sjuk. Spydde flera gånger om dagen och slutade äta. Man hörde hur magen pep...
Svar
9
· Visningar
1 256
Senast: zelma123
·
Kropp & Själ Sedan i mitten på april i år har jag varit inlagd tre gånger på sjukhus för njurbäckeninflammation. Varje gång med intravenös...
Svar
19
· Visningar
1 534
Senast: Summerwind
·
Hundhälsa Cliff blev magsjuk förra veckan på torsdag. För att göra en lång historia kort, var han hos veterinären hela fredagen för understödjande...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: Kivina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp