Mysig amningsbild *tuttvarning*

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

smulis27

Ville bara dela med mig av en så mysig amningsbild som jag tog på mig och Viktor idag. Han är 15 månader och gillar att ammas titt som tätt, gärna också samtidigt som lillebror. Glatt överraskad över att syskonamningen funkar så perfkt. Nåja, nog babblat om det, det var ju bilden jag ville visa:

phpiktkb0.jpg


Någon annan som har mysiga bilder att visa?
 
Sv: Mysig amningsbild *tuttvarning*

Åh vad gullig han är!! Önskar jag hade nån bild på Nathalie nu på slutet, för hon gjorde så himla roliga gulliga miner. Hon verkligen älskar "sina" tuttar och jag förstår om hon saknar det nu.
 
Sv: Mysig amningsbild *tuttvarning*

Såå gulligt! Saknar verkligen de stunderna... Hanna som är 16 månader nu la av när hon var 11. Hoppas på att hinna med men bebbe till innan man är för gammal :-)
 
Sv: Mysig amningsbild *tuttvarning*

Hopps att han inte bits ! Det gjorde min odåga vid 9 månaders ålder och då var all form av ammning över !

Jättegullig bild !
 
Sv: Mysig amningsbild *tuttvarning*

oh! vilken fin bild. Har du hållit igång amningen hela tiden eler är det bara för at syskonet ammas? Själv vill jag också amma länge. Jag undrar bara när på dygnet man ammar dem, när de börjar närma sig ett års åldern och däröver, Räcker det att amma på morgonen för att hålla igång mjölken tro?
 
Sv: Mysig amningsbild *tuttvarning*

Det räcker att amma en gång/dygn för att hålla igång mjölken. Frågan är bara vad barnet tycker om det. Jag har hört om barn som kan prata som kommenterat att mjölken smakar annorlunda när det går så länge mellan amningarna, liksom saltare, men det är säkert olika från person till person.

För att hålla igång min mjölk behövde jag amma oftare än 2ggr/dygn. Blev det mindre så såg Nathalie till att "amma upp mig" igen så det blev mer mjölk och så blev det fler amningar per dygn igen.
 
Sv: Mysig amningsbild *tuttvarning*

men.. det var ju "igår" du flyttade till USA och inte hade fött första än, och nu läser man att du fått en till!!!!!! :D
 
Sv: Mysig amningsbild *tuttvarning*

15 månader! jösses! min brors sambo slutade amma sin son när han var sex månader.. :p

(obs.a: absolut ingen kritik. man blir bara förbluffad över hur olika det kan vara..)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 688
Senast: sjoberga
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 545
Senast: Whoever
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 793
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 503

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Problemhund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp