Nackdelar med att låta hane para?

JennyF

Trådstartare
Ja rubriken säger det mesta! Vilka nackdelar är vanliga och ovanliga?

Hanen i fråga har aldrig parat förut(Vad jag vet då det inte står nått på hunddata) ska fylla 6 iår.

Har försökt hitta nån sida med liknande men lyckades inte hitta nån iaf.
 
Sv: Nackdelar med att låta hane para?

Ja rubriken säger det mesta! Vilka nackdelar är vanliga och ovanliga?

Hanen i fråga har aldrig parat förut(Vad jag vet då det inte står nått på hunddata) ska fylla 6 iår.

Har försökt hitta nån sida med liknande men lyckades inte hitta nån iaf.

Min hane har parat vid två tillfällen. Inga nackdelar (eller fördelar) alls. Han är precis som vanligt.
 
Sv: Nackdelar med att låta hane para?

Min hane har parat tre gånger och det enda jag har märkt är väl att han är snäppet mer intresserad av löptikar än innan, annars har jag inte märkt något, varken negativt eller positivt med att låta honom para.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nackdelar med att låta hane para?

Den erfarenhet jag har är att hanarna blir lugnare kring löp, de bryr sig bara när tikarna går in i höglöpet, dvs de spar på sig tills det är mödan värt.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 264
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 408
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 710
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 498
Senast: karl_h
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp